שוב ישובשו הטיסות? איסלנד נערכת להתפרצות הר געש

באי האירופי חוששים מהתפרצות וולקנית נוספת ■ מדענים באי שעוקבים אחרי פעילות הרי געש חוששים מעוד אירוע כמו זה שפגע בתעשיית התעופה של אירופה כולה ב-2010

הר געש וולקני באיסלנד עומד להתפרץ - כך מזהירים מדענים באי שעוקבים בדאגה אחרי הפעילות הוולקנית וחוששים מעוד אירוע כמו זה שפגע בתעשיית התעופה באירופה כולה, אירוע שפגע גם בטיסות מאירופה לארה"ב ולישראל.

גיאולוגים מצאו סימנים מוקדמים להתפרצות וכעת הם מזהים מפני רעידות אדמה קטנות, גלים שמעידים על פעילות וולקנית תת-קרקעית סביב הר הגעש דורבארבונגה. הגיאולוג פרופ' פאול אינארסון מהאוניברסיטה של איסלנד אומר כי "יש סיבות טובות להתחיל לדאוג".

בריאיון שהעניק לטלוויזיה האיסלנדית אמר פרופ' אינארסון כי אי אפשר לקבוע לאיזה מין התפרצות אנחנו ממתינים והאם היא באמת תהיה בעלת עוצמה דומה לזו שהאי חווה באפריל 2010. הגיאולוג אמר שהוא עוקב אחרי הפעילות באזור ההררי שבצפון מזרח איסלנד: "אין ספק שהלבה הולכת ועולה, התנודות של הסיסמוגרף מהימים האחרונים מהוות סימן לפעילות הזו".

ג'ון פרימן, שצופה על הפעילות הוולקנית באי ומעדכן פרטים בבלוג בנושא כותב: "זה נראה שאחרי מה שקרה ב-2010; הגיאולוגים באיסלנד שמים עכשיו לב לכל תנועה של האדמה".