חיים כצמן ודורי סגל שברו כנראה כל שיא אפשרי: משכו בעשור האחרון שכר בעלות של רבע מיליארד ש'

גזית גלוב מציינת מדי שנה כי כצמן וסגל זכאים למענקים גבוהים יותר - לפי הסכמי העסקתם - אך השניים מוותרים עליהם מיוזמתם ■ עד לפני עשר שנים, כל אחד מהם קיבל שכר בסיס של כמיליון שקל בשנה, ואילו אשתקד נע נתון זה סביב 3 מ' ש' בממוצע - פי שלושה תוך עשר שנים

‎‎חיים כצמן, הרוח החיה מאחורי חברת הנדל"ן גזית גלוב , לא חושב ששכר המנהלים בארץ יצא מפרופורציה. כצמן, שאת רוב זמנו מעביר בפלורידה ומגיע לישראל רק לפרקים, מאמין שלמנהל טוב צריך לשלם טוב. ואם למנהל קוראים חיים כצמן או דורי סגל, אז ראוי שיקבל תגמול מצוין פלוס, ולא רק טוב.

‏זו כנראה הסיבה לכך שכצמן, יו"ר החברה, וסגל, סגן היו"ר ובעבר מנכ"ל החברה, הם קרוב לוודאי המנהלים המתוגמלים ביותר בשוק ההון המקומי. מבדיקת "גלובס" עולה כי במהלך עשר השנים האחרונות צברו השניים עלויות שכר בסכום כולל ובלתי נתפס של 253 מיליון שקל, וייתכן שהסכום בפועל גבוה אף יותר. זאת משום שרשות ני"ע חייבה את החברות הציבוריות לכלול את ההטבה ההונית בעלות השכר המפורטת בתקנה מספר 21 רק החל מלפני שנתיים, ולכן לא ניתן לדעת את סדר הגודל של ההטבה ההונית של השניים בשנים שקדמו לכך.

‏במקרה של כצמן, סך עלויות שכרו עמד על 148 מיליון שקל, כששכר הבסיס הכולל מהווה רק 19% מסך העלות, ואילו המענק הכולל מהווה 56%. גזית גלוב מציינת מדי שנה כי כצמן וסגל זכאים למענקים גבוהים יותר - לפי הסכמי העסקתם - אך השניים מוותרים עליהם מיוזמתם. בשנים האחרונות, על רקע הרחבת פעילות החברה והגידול בהכנסותיה ורווחיה, מענקים אלו עומדים על עשרות מיליוני שקלים מדי שנה לכל אחד - מצב שאינו קיים בחברות ישראליות אחרות.

‏במקרה של סגל, סך עלויות שכרו עמד על 105 מיליון שקל, כששכר הבסיס הכולל מהווה רק 26% מסך העלות, ואילו המענק הכולל מהווה 55%.

‏במילים אחרות, שווי מרכיבי המזומן בעלויות השכר של השניים היה גבוה יותר משווי מרכיבי התגמול ההוני - נתון המחזק את העושר הרב שצברו השניים מעבודתם בחברה.

עד לפני עשר שנים, כל אחד מהם קיבל שכר בסיס של כמיליון שקל בשנה, ואילו אשתקד נע נתון זה סביב 3 מיליון שקל בממוצע - פי שלושה תוך עשר שנים. ‏‏‎‎‏ ‏