אושרה רכישתן של 4 סוללות נוספות של "כיפת ברזל"

הסוללות אמורות להיות מושלמות בין שנה וחצי לשנתיים ■ שר הביטחון ברק: "זהו שלב חשוב בדרך לכינון מערך יירוט רב-שכבתי על בסיס הישגים יוצאי דופן של תעשיות הביטחון"

ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה היום (ד') רכישה של 4 סוללות נוספות של "כיפת ברזל". כפי שהציע שר הביטחון, אהוד ברק. הסוללות אמורות להיות מושלמות בין שנה וחצי לשנתיים. כמו כן, עודכנו השרים על הבחינה המתבצעת לגבי אפשרות הצבת סוללה שלישית עוד לקראת סוף שנת 2011.

שר הביטחון ברק: "זהו שלב חשוב בדרך לכינון מערך יירוט רב-שכבתי על בסיס הישגים יוצאי דופן של תעשיות הביטחון הישראליות ומשרד הביטחון. מדובר במערכות שבהשלמתן המלאה תשפענה עמוקות על כלי הלחימה ועמידת העורף".

מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר פרס לפני כחודש סוללה ראשונה של מערכת "כיפת ברזל" ליירוט רקטות גראד וקסאם. הסוללה נפרסה צפונית לבאר שבע, שלעברה נורו בשבועות האחרונים מספר רקטות גראד. במשך חודשים ארוכים עסק חיל האוויר בהכנת האתרים לפריסתן ובהכשרת הכוחות שיפעילו אותן.

המערכת, שפותחה ויוצרה בחברת רפאל, אמורה לזהות רקטות שנורות מעזה לעבר ישראל, לחשב את מסלולן ולשגר לאלה שמאיימות על יישובים ועל מתקנים אסטרטגיים - טיל מיירט שיפוצץ אותן במעופן.

צוות מיוחד מטעם ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ המליץ באחרונה על הצטיידות ב- 13 מערכות יירוט מסוג זה, כדי לספק מענה לאיום הרקטות על יישובי הדרום. עם זאת, הצטיידות מלאה במערכות אלה עתידה להימשך כמה שנים וזאת בשל העלות הגבוהה של המערכת.