קמן תגבש הצעת הסדר חוב למחזיקי אג"ח ג'

במהלך אסיפת אג"ח ג' שהתקיימה ביום חמישי, הודיעה מנכ"לית החברה, רגינה אונגר, כי החברה תציג במהלך חודש מאי מתווה למחזיקי האג"ח, וציינה כי הוא לא יכלול ויתור, המרה או מחיקה

"ביקשנו לזמן אסיפה, בעקבות הדיווח על הערת '"עסק חי", פתח יוסי רזניק, נאמן סדרת אג"ח סדרה ג' של קמן אחזקות , את אסיפת בעלי אג"ח ג' שהתקיימה שלשום (ה'). קמן נזכיר, דיווחה על הפסד של 94 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2010, שהעבירו את חברת האחזקות שהקים רוני אלרואי לגירעון בהון העצמי. רואי החשבון של קמן העניקו לחברה הערת "עסק חי" מותנית בדוחות, שגררה צניחה של כ-32% באג"ח סדרה זו מתחילת חודש אפריל, כך שהן נסחרות כעת בתשואה של כ-25%.

את האסיפה ניהלה רגינה אונגר, מנכ"לית הקבוצה שהחליפה את גיורא ענבר בתפקיד בדצמבר האחרון. "אין לנו שום רצון לבקש ויתור, המרה או מחיקה", אמרה אונגר באסיפה, "אנו רוצים באמצעות מתווה שיוצע לכם בהמשך, להגיע לסיטואציה שהחברה תוכל לפעול בשקט בתקופה ארוכה, כדי להכניס שותפים, להנפיק, ולהנזיל חברות בדרך הזו. נפעל לגבש הצעה למחזיקי האג"ח, ואנו מעריכים שבמהלך מאי נכנס אסיפה לתכלית זו".

אונגר ציינה באסיפה כי "82 מיליון שקל מתוך ההפסד ברבעון הרביע נובע מהפחתות חד פעמיות", וציינה מספר חברות בהן בוצעו הפחתות, בהן ניו-פארם, הגליל, אלכנסדרוביץ' ועוד, וכן הפסדים שנגרמו ממימוש נכסים, בהם מכירת חברת פרנץ קאלף ומחצית האחזקה באמפייר פטרוליום.

בעקבות ההפסד הגבוה, לא עומדת קמן בהתניות הפיננסיות מול מחזיקי האג"ח, וכן מול המערכת הבנקאית. עקב כך, עלה שיעור הריבית אותו צריכה החברה לשלם למחזיקי אג"ח ג', ל-7.95%. הנאמן, שרצה להבהיר עניין זה, שאל "האם הסיבה היחידה והבעייה היחידה, היא אי העמידה בקובננטים, ואין בעיה תזרימית"? על כך השיבה אונגר, "אנחנו מראים דוח תזרים חזוי, שמראה שכל עוד המערכת נמצאת בשיתוף פעולה, נפרע את התחייבויותינו במועד".

אונגר פירטה את אסטרטגיית הפעולה הקרובה של קמן, ואמרה כי "כעת אנו מנהלים מו"מ מול המערכת הבנקאית, אשר בתכליתו היא פריסה ודחייה לטווח ארוך, גם בקמן וגם בחברות אחרות. אנו ממשיכים לפעול להקטנת מינופים בחברות אחרות שטרם דווחו, כיון שהמשאים ומתנים טרם התגבשו סופית".

נזכיר כי אלרואי הודיע שהוא בוחן הזרמה של 30 מיליון שקל לחברה התלויה באשראי שיקבל מגוף פיננסי, וביחס לצעד זה אמרה אונגר, כי "ישנו בנק אשר נתן הסכמה עקרונית להעמדת האשראי", כחלק מהמתווה אשר תגבש החברה.

קובי שגב מיובנק, התייחס למתווה העתידי, ואמר כי "אנחנו מבינים את הצורך שלכם בשקט תעשייתי, לתת לחברות להתפתח בלי לחץ למכור. הייתי רוצה לקבל גם קופון של 11%, אבל אני מבין שהדבר לא יעיק על החברה ולא ייתן לה להתפתח, ולכן אני רוצה להיות שותף לאפסייד. אני חושב שהמתווה חייב להכיל גם מרכיב של אופציות, ובתור אלה שנותנים את השקט אני חושב שזה 'MUST'".

"המחיר בעסקת אוריגו נמוך"

מיכה צ'רניאק, מנכ"ל בית ההשקעות להבה שנכח באסיפה, הביע טענות על הסכם ההשקעה שנחתם בחברת הבת במנדלסון, עליו דיווחה החברה בחודש שעבר. בהסכם זה, השקיעה המנוף "אוריגו" במנדלסון 50 מיליון שקל והזרימה לקמן 15 מיליון שקל מיליון שקל, בתמורה ל-43.3% ממניות חברת הבת.

צ'רניאק טען כי "מנדלסון הוא אחד הנכסים המרכזיים שאמור להחזיר את החוב, וההערכה שלי שאתם מוכרים בזול. שווי של 100 מיליון שקל לחברה זהו מספר נמוך מדי, והתחושה האישית שלי שהשווי ה נובע מבהלה או פאניקה. השאלה היא אם אי אפשר להתממן בדרכים אחרות"?

אונגר השיבה לצ'רניאק ואמרה כי "המכירה נעשה במסגרת ההכרזה של הורדת מינופים בקבוצה. ברור שבסיטואציה הנוכחית, משאים ומתנים ארוכים הם לא דבר חיובי, וכשעושים מו"מ נמרץ, יש ויתורים. זו עסקה טובה, בוודאי לפורום הזה שייהנה מתזרים לחברה האם". עוד הוסיפרה אונגר כי "אוריגו היא שותף מצויין, שיעזור לנו לשפר את הרווחיות של מנדלסון".

בתוך כך, נזכיר כי לפני מספר ימים בוצעו מספר חילופים בהנהלות של מספר חברות הבנות בקבוצה. רימון בן שאול, מנכ"ל פולאר תקשורת, מונה ליו"ר דירקטוריון חברת תאת טכנולוגיות, ואילו אונגר מונתה לתפקיד היו"ר בחברה האם, תאת תעשיות. השניים צפויים להחליף את גיורא ענבר, שכיהן עד היום כיו"ר שתי החברות והודיע על פרישתו מהתפקיד.