זה רק נשמע מסריח: הצרפתים הופכים צואת כלבים לאנרגיה

השניים מושכים את בעלי החיים להטיל צרכיהם במקומות מיוחדים, ע"י העלאת ריכוז הפרומונים באזור ■ את הצואה הם אוספים ומנסים להמירה במעבדה לאנרגיה נצילה או דשן

תהיו מרוכזים, כי זה מאד פשוט: "הצלחנו ליצור מנגנון ניקוי מתוחכם של חומרים המתפשטים ונישאים באוויר, ברדיוס של 100 מטר, אותם מעוררת פעילות מעיים בנקודה מסויימת", מסביר בפשטות המיקרו-ביולוג השאם פרחוט לבלומברג, ומוסיף כי "במילים אחרות, ניתן לומר שמצאנו סוף סוף פיתרון לטיפול בצואה של כלבים, על ידי הפיכתה לחומר בלתי מזיק והמרתה לשימושים יעילים כאנרגיה או כדשן".

למרות שיש מי שיגיבו בגיחוך לדיווח הזה, מדובר בעניין לא מצחיק בכלל בצרפת, שם מתבצע המחקר המדובר: יש יותר מ-8.8 מיליון כלבים בצרפת, ה"מייצרים" יותר מ-194 מיליון פאונד (יותר מ-87,996,919 ק"ג) בשנה, רובם במקומות ציבוריים, אשר עלות ניקיונם נאמדת בעשרות מיליונים לממשלה המקומית.

אין הצלחות משמעותיות לאורך ההיסטוריה בניסיון לשלוט על כמויות צואת הכלבים המיוצרת ברחובות, כל שכן לנסות לנצלה למטרות חיוניות. לפיכך, כדי לפתור את הבעיה נדרש פיתרון יצירתי: "בקטריות, כימיקלים ותרופות נמצאים בצואה של כל בעלי החיים", אומר סדריק קבנס, שותפו של פרחוט למחקר, ומסביר כי "המפתח לניצול צואת הכלבים ביעילות הוא לנטרל את הרעלים שבצואה ולהפוך את מה שנשאר לאנרגיה נצילה. אחרי שנצליח לעשות את זה עם כלבים, נוכל לעשות זאת עם כל בעלי החיים, כולל בני אדם".

"בעצם, יש לנו כאן עסק שמבוסס על חרא של כלבים"

במסגרת המחקר, עתידים פרחוט וקבנס לעודד 34 כלבים ממין נקבה להטיל צואתן במקומות מסומנים מראש בעיירה טולוז - השניים מתכוונים לעודד את הכלבים להטיל צרכיהם דווקא במקומות ספציפיים, על ידי סימן המקומות בצבעים מיוחדים שכלבים נמשכים אליהם, וכן פיזור צואת ושתן כלבים באזור, זאת כדי להגביר את ריכוז הפרומונים במקומות הספציפיים.

מפעם לפעם, יגיעו פרחוט וקבנס למקומות המסומנים ויאספו את צואת הכלבים שהצטברה באזור, כדי לנסות ולהמירה במעבדה שלהם לאנרגיה נצילה. "לא נעים להגיד, אבל מה שאנחנו מפתחים כאן זה עסק שמבוסס על חרא של כלבים", אומר פרחוט, מוסיף ש"אנשים יכולים למצוא את זה פוגעני או משעשע - עד שהם ידרכו על זה".