צפו: תקשורת בין מכשירי סלולר וטאבלטים - ללא קרינה

טכנולוגיה פרי פיתוח ישראלי מאפשרת תקשורת בין סמארטפונים ומחשבי לוח - באמצעות מערכת הקול של המכשירים

שיטת תקשורת חדשה בין מכשירי הסלולר החכמים והטאבלטים. טכנולוגיה חדשה, פרי פיתוח ישראלי, מאפשרת להעביר מידע בין מכשירי הסלולר או הטאבלטים ובינהם לבין שאר מכשירי קצה נלווים, בלי חשש מפליטת קרינה. בנוסף, הטכנולוגיה מרגיעה את החשש של ההורים להפעיל מכשירי סלולר או טאבלטים בקרבת ילדיהם מחשש לקרינה, ומרחיבה את מגוון חומרי ההעשרה והמשחקים לילדים.

חברת Intellego של הישראלי אסף גיל פיתחה טכנולוגיה חדשה שמאפשרת תקשורת אלחוטית - וזאת באמצעות מערכת הקול של הטלפון או הטאבלט. הטכנולוגיה נקראת ESCC (ר"ת, תקשורת מוצפנת מסונכרנת) והאפליקציה מחליפה את הצורך בשימוש בבלוטות', WiFi, או בתקשורת סלולרית - וכן מפחיתה משמעותית את האנרגיה והקרינה שהמכשיר פולט.

בטכנולוגיה החדשה המידע עובר בתדרים שהאוזן האנושית לא שומעת דרך הרמקול של המכשיר, והמיקרופון במכשיר משמש כמקלט. התוכנה המותקנת באפליקציה על הטלפון יודעת לפענח את הצלילים ולהמיר אותם למידע, שעובר באופן מוצפן ומתגבר על החשש בתחום החדירה לפרטיות. האפליקציה לא מחייבת חיבור לתקשורת אלקטרו-מגנטית כלשהי ועובדת רק על אותות קול.

מכשירי הקצה שעובדים על בסיס התוכנה של גיל יחולקו בחינם תמורת דמי משלוח סמליים, והאפליקציה תעלה 99 סנט עד 2.99 דולר - המחיר הזול יותר הוא לאפליקציות בידוריות, והיקר יותר הוא לאפליקציות לימודיות התפתחותיות לילדים. החברה עובדת בימים אלה על פיתוח מוצרים גם לבני נוער ומבוגרים.

תקשורת קולית

באמצעות השימוש במערכת הקול של המכשיר, ניתן לתקשר בין מכשירים מבלי להתחבר לרשת אינטרנט אלחוטית או לאינטרנט הסלולרי. הטכנולוגיה יכולה להתאים גם למקלדת או לעכבר מחשב במקום החיבור הרגיל או האלחוטי.

לגיל קיימים פטנטים על אפליקציות אחרות בתחום התקשורת בין מכשירי קצה למכשירי חשמל, והוא צפוי להציג בימים הקרובים מוצרים ושירותים חדשים וחברת Intellego של גיל עובדת גם על שת"פ עם התעשייה הביטחונית. החברה מבקשת לגייס הון נוסף, שבין מאות אלפי שקלים ועד 4 מיליון שקל, לצורך פיתוח מוצרים חדשים וכן לשם קידום המוצרים הקיימים שלה.

לגיל קיים פטנט על הטכנולוגיה והמוצר הראשון שפותח בטכנולוגיית של שימוש בקול, היא מקלדת משחק לפעוטות בשם GooWe, שבה יש מקום מיוחד להכנסת הסמארטפון והוא מהווה את מסך המשחק.

גיל מוכר היום את התוכנה שלו גם למוזיאונים. כשעוברים עם הסמארטפון ליד תמונה כלשהי במוזיאון, האפליקציה משדרת למכשיר את הפרטים של התמונה - מי צייר אותה, מתי היא צויירה, מה המחיר שלה ועוד. גיל מוכר למוזיאון יחידה שבה הוא מטעין מבעוד מועד את הפרטים של כל המוצרים במוזיאון, וכך משתמשים שמבקרים במוזיאון מקבלים אותם ישירות למכשיר הסלולר.