אסד לא מוותר: מעל 500 הרוגים בסוריה מאז פרוץ המחאה

בזמן שארה"ב ושאר העולם הכריזו כי הם מטילים סנקציות נגד סוריה, המשיך המשטר לטבוח במפגינים הקוראים להתפטרותו של אסד ■ במהלך היממה האחרונה, מדווחים על 62 הרוגים

הסנקציות לא מפחידות את אסד: לפחות 62 בני אדם נהרגו בסוריה מאז אתמול, חלקם אחרי שהכריזה ארצות הברית על סנקציות נגד דמשק. מקורות רפואיים במדינה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי 19 בני אדם נהרגו אמש בעיר דרעא.

מספר ארגוני זכויות אדם מדווחים כי בערים דרעא, רוסטון, לטקיה, חומס וקדם, נהרגו אמש כ-62 בני אדם אחרי שמוקדם יותר השבוע, חצה רף ההרוגים את ה-500 מאז פרצו המהומות.

אתמול: המערב מטיל סנקציות על סוריה

הלחץ הבינלאומי על סוריה ממשיך להתהדק: הבית הלבן הודיע כי הוא נוקט בעיצומים נגד שירותי המודיעין הסורים, ונגד שניים מבכירי הארגון - אחד מהם אחיו של בשאר אסד. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הממשל האמריקני החליט להטיל את הסנקציות על סוריה בשל הפגיעה המתמשכת בזכויות אדם במדינה, בה נהרגו בשבועות האחרונים למעלה מ-500 תומכי אופוזיציה.

גם האיחוד האירופי החליט לראשונה לפעול בניסיון להפסיק את השימוש בכוח מצד משטרו של בשאר אסד. המדינות החברות באיחוד החליטו לאסור מכירת נשק לסוריה. בפגישה שנערכה בבריסל, הוחלט כי צוות מומחים יבחן הטלת סנקציות כבדות יותר על סוריה, כמו למשל איסור נסיעה למדינה והקפאת נכסיהם של בכירים סורים באירופה.

לפחות 48 מפגינים נהרגו

לאחר תפילות יום השישי סוכנויות הידיעות דיווחו כי כעשרת אלפים מפגינים מתומכי האופוזיציה בסוריה יצאו למחות בדמשק נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. במוקדי ההפגנות ברחבי המדינה נורו למוות 48 מפגינים, כך נכתב באתרי האופוזיציה. אחת ההרוגות היא ילדה שנורתה בחזה מטווח קצר.

עדי ראייה סיפרו כי במהלך ההפגנות, ירו לעברם אנשי כוחות הביטחון אש, וגרמו לפציעתם של מאות מפגינים. במקביל, מדווחת סוכנות הידיעות הסורית כי ככל הנראה שבעה חיילים נהרגו ושניים נוספים נחטפו. "טרוריסטים אחראים לפעולה הנפשעת הזו", כך אומרים בכירים בשירותי הביטחון הסורים.