כספי ירושה נעלמו - ובנק הפועלים יפצה את היורשים ב-700 אלף שקל

בית המשפט קבע כי הבנק ישלם פיצויים לשניים מלקוחותיו, לאחר שהתברר כי במחדליו איפשר את נישולם מכספים שהופקדו עבורם בבנק

‎‎בנק הפועלים ישלם פיצויים של כ-700 אלף שקל לשניים מלקוחותיו, לאחר שהתברר כי במחדליו איפשר את נישולם מכספי ירושה שהופקדו עבורם בבנק - כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בתל-אביב.

‏‏התובעים היו בני 12 ו-13 כאשר אביהם נפטר והוריש להם את מרבית רכושו. בירושה נקבע כי הם יקבלו את הנכסים כאשר יגיעו לגיל 21, ודודתם מונתה לאפוטרופוסית לכספים.

הדודה קיבלה מחברת הביטוח שני צ'קים בסכום של כ-333 אלף שקל, אותם הפקידה בסניף הבנק תחת שם התובעים, ואולם שבשנת 2000 הועברו הכספים לחשבון אחר.

בהגיעם לגיל 21 פנו התובעים לדודתם בדרישה לקבל את הכספים, אך היא טענה כי אינה יודעת היכן הם. בהמשך התברר כי הדודה העבירה את הכספים לחשבון בסניף אחר על שם בתה.

‏בתביעה נגד הבנק ונגד דודתם טענו התובעים, באמצעות עו"ד שרון חנם, כי הבנק התרשל בניהול החשבונות והפר כלפיהם את חובת הנאמנות. הבנק טען כי לא יכול היה לדעת כי הכסף ניתן לדודה לצורך שמירתו עבור התובעים.

השופט רחמים כהן דחה את טענות הבנק, לפיה הדודה לא יידעה אותו שהתחייבה לשמור על הכספים, וכי אין לו אחריות כיוון שלא קיבל כל העתק מהצוואה או מסמך מחברת הביטוח.

בית המשפט קבע כי התובעים הצליחו להוכיח כי הבנק לא פעל כשורה בפתיחת החשבונות הפרטיים, ובכך פתח את הדלת לנטילת הכספים על-ידי הדודה, ובכל מקרה התרשל בעת העברת הכספים.

"המקרה הנדון הוא אחד מאותם המקרים בהם צריכה הייתה להידלק 'נורה אדומה' לעובדי הבנק. מדובר בכספים בהם מחזיקה, על-פי השם בחשבון, אפוטרופסית, כאשר תוכנית החסכון נשברה לפני המועד, והכספים הועברו לחשבון, שבמועד ההעברה לא היה שייך לאפוטרופסית ולא למי מהקטינים", נקבע.

בית המשפט הבהיר כי הבנק לא יכול היה להעלים עין מהנסיבות המחשידות והחריגות הללו.

‏הבנק והדודה חויבו יחד ולחוד לפצות את התובעים ב-371 אלף שקל, כאשר הדודה חויבה לפצות את הבנק עבור כל סכום שיועבר לתובעים.