פרס בטקס יום הזיכרון :"לא נשקוט עד שגלעד שליט ישוב"

נשיא המדינה, שמעון פרס, הערב במהלך טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל: "לא ננוח ונשקוט עד שכל החטופים והנעדרים ושנראה את גלעד שליט כאן איתנו, בריא ושלם"

נשיא המדינה שמעון פרס היה הראשון לנאום בהערב מהלך טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל וחללי פעולות האיבה תשע"א, בכותל המערבי בירושלים. "אל המקום הזה הגיעו ראשונים בנינו ונגעו באבני הכותל בעיצומה של מלחמת ששת הימים", פתח פרס את דבריו. "כאשר נגעו הצנחנים באבני הכותל, בסיומם של הקרבות האכזרים, הם התקבצו ברחבת הכותל ואמרו קדיש בצוותא".

"בזכות משפחת השכול יכולנו להתלכד יחד כאומה, להתאסף כעם ולהתאחד כמדינה", אמר הנשיא הנרגש לנוכחים. "לא חיפשנו מלחמות, אלא אלו נכפו עלינו - וכאשר ניצחנו, חזרנו לשחר לשלום".

הוא הוסיף, "היינו מפוכחים אז ונותרנו ערוכים כיום - לא נוותר על סיכוי לשלום מלא ואמיתי. אם תיפול הזדמנות אחת - נחפש חדשה. ישראל חזקה היום יותר מתמיד. היינו הראשונים להציב כיפות ברזל ולהמריא לחלל".

"ברגע שהאיבה תחלוף, נוכל לחיות בשלום עם שכנינו", הביע פרס את תקוותו. "אנחנו מחבקים את צה"ל, צבאינו האהוב. לא ננוח ונשקוט עד שכל החטופים והנעדרים ושנראה את גלעד שליט כאן איתנו, בריא ושלם", הבטיח פרס וסיכם במילים: "יהי זכרם ברוך".