דוח מודיעין: אוסמה בן לאדן תיכנן לחסל את ברק אובמה

מתברר שנשיא ארה"ב אובמה היה על הכוונת של מנהיג "אל קאעידה", לפני שחוסל ■ גורמי מודיעין בארה"ב חושפים: בן לאדן תיכנן גם לפגוע בסבתו של אובמה, המתגוררת באפריקה

פחות משבועיים לאחר שחוסל, נחשפות מזימות נוספות שרקם אוסמה בן לאדן ממקום מחבואו בפקסיטן. גורם מודיעיני בארצות הברית טוען כי מנהיג אל-קאעידה תיכנן בין היתר לרצוח את הנשיא ברק אובמה.

על פי הדיווח של רשת ABC, גופי המודיעין בארצות הברית עוד מנתחים יותר ממיליון מסמכים שהתגלו במתחם המגורים של בן לאדן בפקיסטן. מתוך המידע שנחשף עד כה עולה כי הטרוריסט תכנן לבצע מתקפה רחבה במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2012, ובמהלכה לפגוע אישית בנשיא אובמה.

מסמכים שנכתבו בכתב ידו של בן לאדן מגלים כי הוא דחק במאמיניו להתנקש בנשיא האמריקני, כדי להפריע למהלך הבחירות. "הייתי אומר שזה ככל הנראה היה מאוד אישי מצידו של בן לאדן, להרוג את אובמה כיוון שהפר את האמונה המוסלמית", מסביר בראד גארט, פרשן של ABC ומוסיף: "הוא היה אובססיבי לרצוח את הנשיא".

קלטות הוידאו האחרונות בהן נראה בן לאדן צופה בטלוויזיה מבהירות גם הן את כעסו וסלידתו מהנשיא האמריקני. בכל הפעמים בהם הופיע אובמה על המסך, מיהר מנהיג אל-קאעידה להעביר את הערוץ.

החשד לגבי כוונותיו של בן לאדן נחשפות יום לאחר הפרסום לפיו פעילי אל-קאעידה איימו לנקום בסבתו של אובמה, המתגוררת בקניה. בעקבות הדיווחים הציבה המשטרה המקומית שמירה על ביתה של הקשישה בת ה-89.