7 דברים על דומיניק שטראוס-קאהן

1. אפריל 1949 - שטראוס-קאהן, הידוע בכינויו DSK, נולד בפרבר עשיר של פריז להורים יהודיים, ז'ילבר וז'קלין. חלק מילדותו הוא בילה באגאדיר, מרוקו, אותה עזב לאחר רעידת האדמה ב-1960 ועבר למונקו, ומשם לפריז.

2. השכלה - יש לו דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת פריז, ותארים נוספים במשפטים, מינהל עסקים וסטטיסטיקה.

3. מצב משפחתי - שטראוס-קאהן נשוי בשלישית לאן סינקלייר, שדרנית טלוויזיה בכירה בצרפת, ילידת ארה"ב, בת גילו. יש לו ארבעה ילדים מנישואיו הקודמים. אשתו הראשונה הייתה הלן דומה, לה נישא ב-1967.

4. קריירה 1 - את דרכו המקצועית החל שטראוס-קאהן כאיש אקדמיה ולימד בכמה אוניברסיטאות.

5. קריירה 2 - ב-1977 הצטרף למפלגה הסוציאליסטית. הוא נמנה עם הארכיטקטים של התאוששותה הכלכלית של צרפת בסוף שנות התשעים. הוא כיהן כשר האוצר בממשלה הסוציאליסטית בשנים 1997-1999. הוא הקטין את הגירעון הממשלתי כדי שצרפת תעמוד בדרישות גוש האירו, ונקט צעדים שהובילו להפרטת חלק מהחברות הממשלתיות. ב-2006 הפסיד שטראוס-קאהן במאבק על מועמדות המפלגה הסוציאליסטית לבחירות לנשיאות המדינה, אך ניקולא סרקוזי, שניצח בבחירות, ושנמנה עם יריביו הפוליטיים, הציע אותו במפתיע כמועמד לתפקיד יו"ר קרן המטבע.

6. קריירה 3: ב-2007 מונה שטראוס-קאהן לתפקיד יו"ר קרן המטבע, קדנציה בת 5 שנים. במסגרת תפקידו זכה לשבחים על שהצליח להעמיד את הקרן במרכז המאמצים העולמיים להתמודד עם הקריסה של 2007-2009, וכן על השינויים המקיפים שביצע בקרן המטבע במטרה לסייע למדינות נזקקות. כמו כן ביצע שטראוס-קאהן שינויים שהעניקו למדינות השווקים המתעוררים זכויות הצבעה רחבות יותר בקרן.

7. החיים הטובים - לשטראוס-קאהן בית פאר ברובע האקסקלוסיבי ג'ורג'טאון, בוושינגטון, ויש לו שלוש דירות בפריס ובית עם גן במראקש. הוא משתכר יותר מ-30 אלך דולר בחודש. אשתו היא נכדתו של סוחר האמנות הידוע פול רוזנברג וירשה חלק מאוספיו, לרבות ציור של פיקאסו.