אחרי יום הנכבה: הפלסטינים נערכים ל"יום הזעם" הקרוב

אחרי הצעדות אל הגבול והעימותים ב"יום הנכבה", מתכוננים הפלסטינים לתאריך הבא: 5 ביוני - יום השנה למלחמת ששת הימים ■ יש כבר "לו"ז הרשמי" ותכנון של תהלוכות והפגנות

בדפי המחאה הפלסטיניים ואתר האינטרנט הקוראים ל"אינתיפאדה שלישית" מתפרסם היום ה"לו"ז הרשמי" של אירועי המחאה המתוכננים לרגל אירועי ציון יום השנה למלחמת ששת הימים ברחבי העולם הערבי. מדובר באותם אתרי אינטרנט בהם אורגנה המחאה ליום הנכבה לפני כשבועיים, שהסתיימה בפריצת הגבול הצפוני של ישראל עם סוריה ובהרוגים במספר גזרות.

"תכנית העבודה", כפי שמופיעה בקובץ שניתן להורדה באתרי האינטרנט, מחולקת למספר ימים, חלקם בסוף השבוע הראשון של חודש יוני. ביום שישי ה-3 ביוני נקראים "המוסלמים והנוצרים ברחבי העולם הערבי והאיסלאמי, וכן במערב להביע נאמנות לפלסטין ולדרוש מצבאות ערב לשחרר את פלסטין".

על פי ה"תכנית": "תהלוכת השחרור שהחלה בתוניסיה ובמצרים חייבת להסתיים בשחרור ירושלים ופלסטין". במהלך היום נקראים הפעילים להתפלל במסגדים והכנסיות ברחבי העולם הערבי.

הפגנות מול שגרירות ישראל בקהיר

ביום ראשון, ה-5 ביוני, נקראים "מיליונים בפלסטין, בירדן, במצרים ובמדינות ערב לצאת לתהלוכות ולקיים פעילויות למען פלסטין והחללים של פלסטין". בין היתר, נקראים הפעילים "לצאת לתהלוכות לעבר הגבול וכן הפגנות מול שגרירות ישראל בקהיר והקונסוליות הישראליות ברחבי מצרים". ביום שלישי, ה-7 ביוני, נקראים הפעילים לציין את יום "נפילתה של ירושלים בידי הציונים, בעמידה משותפת של מיליונים ברחבי העולם הערבי".

בתחקיר אירועי "יום הנכבה" לפני שבוע וחצי עלה כי מרבית ההתרחשויות תוכננו מראש באתרי האינטרנט המזוהים עם המאבק העממי הפלסטיני. ברשתות החברתיות פרסמו הארגונים השונים את תכניותיהם, בדיוק כשם שהם עושים היום.