בנק ירושלים מציע לרכוש את דקסיה תמורת 515 מיליון שקל

אם יזכה - הבנק הממוזג יהיה בגודל של בנק אגוד מבחינת האשראי, ועם הון עצמי של 700 מיליון שקל

הקרב על רכישת דקסיה מתלהט: לצד בנק מזרחי טפחות, הצטרף היום גם בנק ירושלים למתמודדים על רכישת הבנק המתמחה באשראי מוניציפלי. בנק ירושלים בניהולו של אורי פז פנה בהצעה רשמית לדירקטוריון בנק דקסיה ישראל, והציע להיכנס עמו למשא ומתן.

לפי הצעת בנק ירושלים, יירכש דקסיה תמורת 515 מיליון שקל, כאשר 75% מהסכום ישולמו במזומן והיתרה באמצעות הקצאת מניות בנק ירושלים לפי שוויו המאזני, כלומר כ-18% ממניות ירושלים. ההערכות הן כי הצעת בנק ירושלים תקבל את תמיכת בעלי מניות המיעוט בבנק דקסיה, ובעיקר אוצר השלטון המקומי.

"מדובר בהצעה אשר עתידה להיטיב עם כל הצדדים. אנו מאמינים כי במסגרת המו"מ ניתן להגיע לפתרון המבנה המורכב של דקסיה, ולתת מענה לצרכים השונים של בעלי המניות השונים", אמר פז ל"גלובס". "עבור בנק ירושלים מדובר במהלך חשוב, שאם יצלח יהווה בסיס לגידול משמעותי ברווח וברווחיות הבנק. מיזוג דקסיה וירושלים יהווה נדבך פיננסי נוסף בכל הקשור ליכולתו של בנק ירושלים לממש את תכנית הצמיחה שלו, תוך יכולת לחלוקת דיבידנד על בסיס קבוע".

למיזוג יתרונות גדולים מבחינת שני הבנקים: הבנק הממוזג יהיה בגודל של בנק אגוד מבחינת האשראי, ועם הון עצמי של 700 מיליון שקל; המיזוג יאפשר הוזלת מקורות המימון ושיפור סחירות הבנק בשוק ההון, וייתן מענה לדרישת בעלי מניות המיעוט בדקסיה לפעול להשוואת זכויותיהם.

מוביל באשראי לרשויות מקומיות

קבוצת דקסיה הצרפתית/בלגית מחזיקה 65% מדקסיה ישראל. הקבוצה מעוניינת למכור את הבנק לאור לחצים של קבוצות פרו פלסטיניות, והודיעה לא מכבר כי בכוונתה לסיים את המכירה "עד סוף הקיץ".

דקסיה (לשעבר אוצר השלטון המקומי) מתמחה כאמור באשראי מוניציפלי, המהווה 88% מהאשראי שנותן הבנק. לבנק נתח שוק של 38%, והוא מוביל את תחום האשראי לרשויות מקומיות. דקסיה נסחר לפי שווי של 490 מיליון שקל, ובמכפיל של 0.85 על ההון, וההון העצמי של הבנק עומד על 573 מיליון שקל. הרכישה תאפשר לבנק ירושלים רגל נוספת לשם מימון פרויקטים של תשתיות ואשראי מוניציפלי.