גוש שלום: "לבטל את יום ירושלים; חגם של הגזענים"

בתנועה קוראים לבטל את יום ירושלים, אותו הם מכנים "חג מזויף" ו"חגם הגדול של הלאומנים והגזענים, המתנחלים הפרובוקטורים"

תנועת "גוש שלום" קוראת היום (ד') לבטל את יום ירושלים, החל היום, בטענה כי מדובר ב"איחוד מזויף" שלא היה צריך לחגוג אותו מלכתחילה. בתנועה מכנים את יום ירושלים "החג המציין את סיפוח השטח הפלסטיני".

"'איחוד' ירושלים איננו מאורע שיש לחגוג מלכתחילה, שכן לא היה זה איחוד אלא הקמתו של שלטון כיבוש ודיכוי על התושבים הפלסטינים במזרח ירושלים", נכתב בהודעה שפרסמה היום התנועה. "יחד עם הגישה שקיבלו היהודים אל הכותל המערבי נמנעה זכותם של תושבי השטחים הכבושים - מוסלמים וגם נוצרים - להתפלל במקומות הקדושים להם".

בתנועה מכנים את יום ירושלים "חגם הגדול של הלאומנים והגזענים, המתנחלים הפרובוקטורים", ומביעים התנגדות בעיקר למצעד הדגלים המתוכנן בשכונת שייח' ג'ראח בעיר. "זהו מעשה של פרובוקציה והתגרות בתושבים הפלסטינים שכבר סבלו רבות מאלימות המתנחלים; רובם הגדול של אזרחי ישראל, כולל הישראלים החיים בירושלים עצמה, מצביעים ברגליים ומתרחקים מאירועי יום ירושלים, שבצדק נראים להם כמטרד ולא חג", נכתב בהודעת גוש שלום.

בתנועה מביטים קדימה, לעבר הסדר מדיני בין ישראל ופלסטין, אז, לדידם, תהפוך מזרח ירושלים לבירת פלסטין, ורק אז ניתן יהיה להכריז על "יום ירושלים האמיתי, אותו יוכלו לחגוג יחד ישראלים ופלסטינים, כל אוהביה ושוחריה של העיר ירושלים שתהיה עירם של כל תושביה ובירת השלום".