מנכ"ל פסגות גמל יזכה למצנח זהב של 5 מיליון שקל

הערכות: שכרו החודשי של חגי בדש שודרג ל-70-80 אלף שקל ■ לאור העברת הבעלות לאייפקס, פסגות חתמה על הסכם מימון בנקאי חדש, נחות מקודמו

מנכ"ל פסגות גמל, חגי בדש, חתם עם על הסכם העסקה חדש, במסגרתו הוא יקבל מצנח זהב בגובה משכורתו עד סוף שנת 2013, והוא יועסק דרך חברת ניהול שבבעלותו. על פי הערכות, מצנח הזהב יעמוד על כ-5 מיליון שקל, כשבנוסף, במסגרת ההסכם, שודרגו משמעותית תנאי השכר של בדש. ההסכם נכנס לתוקף ב-1 ביוני. "אייפקס משלמת מחיר גבוה כדי להשאיר את האנשים הטובים ולהבטיח שלא יעזבו", אומר על כך מקורב לפסגות. מנכ"ל אייפקס ויו"ר פסגות היא זהבית כהן.

בין הצדדים נקבע כי ההסכם יסתיים בהודעה מראש של שלושה חודשים על ידי כל אחד מהצדדים. עם זאת, במידה שתופסק העסקתו של בדש לפני דצמבר 2013 תהיה פסגות חייבת לשלם לו את כל הסכומים המגיעים לו. כלומר, שכר חודשי לשנתיים וחצי הקרובות ובונוס שנתי.

על פי הערכות, שכרו החודשי של בדש שודרג ל-70 עד 80 אלף שקל. מרכיב מרכזי בשכר הוא הבונוס השנתי, שמותנה בעמידה ביעדי תקציב מפורטים. הבונוס צפוי לעמוד על 800 אלף עד 1.5 מיליון שקל בשנה, בכפוף לביצועי חברת הגמל.

בשנת 2010 עמדה עלות שכרו של בדש על 3.48 מיליון שקל, כשחלק ניכר מהעלות נבע ממימוש אופציות שקיבל בדש בעבר, כמו שאר בכירי פסגות. האופציות מומשו בזמן מכירת פסגות לאייפקס. דוחות חברת הגמל של פסגות חושפים גם כי הסכם העסקה של מנכ"ל פסגות, רונן טוב, מבטיח לו הודעה מוקדמת של 9 חודשים בשנה הראשונה לתפקידו, ושל 6 חודשים בשנים הבאות.

בדש (37) מנהל את חברת הגמל של פסגות בשנתיים האחרונות, ונחשב למנהל ביצועי שיודע לעמוד במשימות. הוא מהווה חלק מההנהלה החדשה של בית ההשקעות, הכוללת את אריק פרץ שהגיע ממשרד האוצר, ברק סורנו מנכ"ל חבר הבורסה, וזיו שמש מנכ"ל קרנות הנאמנות. שלושתם נכנסו לתפקידם לאחרונה. לצידם מובילים את בית ההשקעות מנהלים ותיקים כמו טל קדם, סמנכ"ל השיווק, וטל ורדי, מנכ"ל פסגות תעודות סל.

בחודשים האחרונים מיצב עצמו בדש כמנהל מוביל בחברה, ולמרות שאינו מוגדר כך רשמית, בפועל ובתוקף יכולותיו, תפקידו ומעמדו, הוא נחשב כיום למספר 2 של טוב.

חוב בהיקף של 700 מיליון שקל

חברת הגמל של פסגות, המנהלת כ-50 מיליארד שקל, היא מרכז הרווח העיקרי של בית ההשקעות, והיא מניבה הכנסות של מעל חצי מיליארד שקל בשנה. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 13.2 מיליון שקל, ירידה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל. הירידה נובעת מירידה של 1.3% בהכנסות, שהסתכמו ב-135 מיליון שקל, ובנוסף מעלייה של 7% בהוצאות הנהלה וכלליות שהגיעו ל-50 מיליון שקל.

יצוין כי 46% מהכנסות פסגות גמל מגיעות מקופה אחת - גדיש. דמי הניהול הממוצעים שגבתה פסגות ברבעון הראשון היו 1.08%, ירידה קלה משיעור של 1.12% ברבעון המקביל.

בדוחות חברת הגמל מפורטים גם הסכמי המימון של פסגות ברכישות קופות גמל וקרנות נאמנות. לאור העברת הבעלות מיורק לאייפקס נאלצה פסגות לחתום בפברואר 2011 על הסכם מימון בנקאי חדש, כאשר הסכם זה נחות מקודמו בתנאי ההלוואה. המימון בהסכם הקודם ניתן על ידי בנק הפועלים ובנק דיסקונט, בעוד הקונסורציום החדש כולל את בנק הפועלים, בנק לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות ואגוד.

החוב הבנקאי של פסגות כולל שתי הלוואות: לרכישת קופות הגמל (290 מיליון שקל) ולרכישת קרנות הנאמנות (423 מיליון שקל). בסך הכל עומד החוב על 713 מיליון שקל, כאשר ההלוואות ישולמו ב-9 תשלומים. מחצית מהסכום נלקח בריבית קבועה של 7.55%, והמחצית השנייה בריבית משתנה של פריים 1.7% (כיום 6.45%). יצוין כי הריבית בהסכם הקודם הייתה פריים 0.8%. התשלום השנתי של ההלוואות עומד על 71 מיליון שקל, כאשר בשנה האחרונה תשלם פסגות סכום כפול.