התרגיל הגדול מתחיל היום: מאות טילים על מרכז הארץ

תרחיש האימים של מאות נפילות טילים במרכז הארץ יעמוד במרכזו של תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 5", שמתחיל הבוקר ויימשך בשבוע הקרוב

תרגיל החירום הלאומי "נקודת מפנה 5" יוצא הבוקר (א') לדרך. בגלי צה"ל מדווחים כי השנה לראשונה תישמע אזעקה גם בשעות הערב כדי לתרגל פינוי משפחות בזמן התקפת טילים. במהלך התרגיל, שיימשך בשבוע הקרוב, יתנסו כוחות ההצלה בתרחישים שונים, ביניהם נפילות טילים בתל אביב, התרסקות מסוק קרב על שכונת מגורים בכרמיאל, ומתקפה על משכן הכנסת.

ביום רביעי תישמע ברחבי הארץ אזעקת תרגול ב-11:00 בבוקר,ולראשונה גם בשעה 19:00 בערב, אז יתבקשו האזרחים להיכנס למרחבים המוגנים. זאת הפעם החמישית שהתרגיל נערך והשנה הוא גם גדול במיוחד. כל כוחות ההצלה ומשרדי הממשלה יתרגלו במהלך השבוע. גם ההשתתפות של הרשויות המקומיות לאורך כל התרגיל תהיה גדולה באופן משמעותי מהתרגילים הקודמים. "היקפי התרגול הפעם יהיו רחבים יותר ועמוקים יותר", סיפר אלוף פיקוד העורף היוצא יאיר גולן.

בפיקוד העורף אומרים כי נפילה של רקטה בינונית גורמת לנזק דומה לזה שהיה באסון בנתניה בסוף השבוע. "לעומת פיצוץ בלון גז, לנפילות של טילים אפשר להתכונן ולכן התרגיל כל כך חשוב - גם לארגוני החירום ומשרדי הממשלה, אבל לא פחות חשוב גם לאזרחים בבית", אומרים בפיקוד. "לכן אזעקות התרגול תשמענה פעמיים, בבוקר ובערב, ביום רביעי".

התרגיל ידמה את תרחיש האמת של מערכת הביטחון במסגרתו יפלו מאות טילים ברחבי הארץ מדי יום, כאשר האזור המופגז ביותר יהיה מרכז הארץ. בפעם הראשונה תתורגל גם כנסת ישראל. "כל חבר כנסת וכל מי שעובד בכנסת צריך לדעת קודם כל איפה המרחב המוגן שלו וכיצד הוא מתפנה", ציין אלוף משנה חן ליבני, מפקד מחוז ירושלים בפיקוד העורף.

התרגיל גם יהיה גם מבחן ראשון למפקד פיקוד העורף החדש, האלוף אייל אייזנברג, וזאת הפעם הראשונה שיש שר במשרה מלאה לביטחון העורף. בשנה הבאה ב"נקודת מפנה 6" יתרגלו רעידות אדמה.