חשש בצה"ל: פעילי המשט לעזה ינסו לפגוע בחיילים

עפ"י גורמי ביטחון, חמאס מעורב בארגון המשט, וקיים חשש שבחלק מהספינות נמצאים שקי גופרית, חומר כימי מסוכן, שעלול לפגוע בחיילים ■ "ננסה להמנע מחיכוך, אבל בסופו של יום המשט לא יוכל להגיע לעזה"

מסע טרור שמטרתו הרג חיילי צה"ל - כך מכנים במערכת הביטחון את המשט המתוכנן לעבר רצועת עזה בימים הקרובים. גורמים צבאיים בכירים אומרים כי על-פי מידע חד משמעי, חמאס מעורב בארגון המשט בעזרת קרנות מימון שונות.

"למרות שמדובר בספינות שנמצאות תחת חסות של ארגוני סיוע מאירופה לכאורה, היד הארוכה של חמאס מורגשת היטב", אומרים הגורמים ומוסיפים כי בתדריכים פנימיים של מארגני המשט בימים האחרונים, נשמעו ביטויים בהם הם מתארים כיצד הם יהרגו חיילים במשט.

על פי המידע, בחלק מהספינות הועמסו שקי גופרית. ההערכה היא שבעת עימות, יפוזר החומר הכימי על גופם של לוחמי הקומנדו הימי ואז יוצת. התוצאה הקטלנית האפשרית ברורה. שר הביטחון, אהוד ברק, הדגיש אמש, בכל מצב המשט הזה לא יגיע לעזה. "ההנחיה שנתתי לצה"ל, בגיבויו של הקבינט, היא לעצור את כלי השיט במידה וינסו להגיע", הבהיר, "נזהיר מראש וננסה להמנע מחיכוך, אבל בסופו שלדבר הוא אינו יכול לעבור לעזה".
עשר ספינות אמורות להפליג במשט הזה ומעל 500 איש צפויים להשתתף בו. במערכת הביטחון שואלים כיצד אותם פעילי שמאל שנמצאים על הספינות אינם מזהים את הפעילות החבלנית סביבם. אמש בקריה בתל אביב האורות דלקו עוד מאוחר. במטה הכללי ובחיל הים מוטרדים מההתפתחויות האחרונות, ונותר לקוות כי התאום בין הדרג הצבאי למדיני לקראת המשט טוב יותר מאשר הזיג-זג התמוה שהתנהל בלשכת ראש הממשלה בנושא העיתונאים הזרים, כאילו זה הנושא החשוב ביותר שנמצא על סדר היום.