ההסלמה נמשכת: עוד 2 קסאמים בדרום, אין נפגעים או נזק

במערכת הביטחון מביעים הבוקר דאגה בעקבות מידע מודיעיני שמצביע על התחזקות משמעותית של גורמי הטרור בעזה ■ הערכות: ברצועה יש 10,000 רקטות

שתי רקטות קסאם נוספות התפוצצו הלילה (א') בדרום מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במהלך סוף השבוע נורו מהרצועה 10 רקטות ופצצות-מרגמה לעבר ישראל. בכל המקרים איש לא נפגע. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים במועצותת האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב. כך מדווחים בגלי צה"ל.

במערכת הביטחון מביעים הבוקר דאגה בעקבות מידע מודיעיני שמצביע על התחזקות משמעותית של גורמי הטרור בעזה. המשך ירי הרקטות לעבר הנגב המערבי מוביל גם להמשך התקיפות של חיל האוויר ברצועה, ונדמה שאת מעגל הקסמים הזה יהיה קשה מאוד לעצור, במיוחד כאשר בפיקוד הדרום סבורים כי חמאס אינו עושה דבר על מנת לעצור את הירי.

צה"ל תקף מטרות בתוך הרצועה לאחר הירי והשמיד מתקנים ליצור רקטות ומנהרות הברחה. עתה, מקווים באזור, שסבב האלימות הזה יסתיים במהירות. במערכת הביטחון לא עושים אבחנה של הגדרת השתייכות חוליות הירי. אלון שוסטר, יושב ראש המועצה האזורית שער הנגב, סבור כי הארגונים כבר אינם מחפשים סיבות לשגר רקטות, וכל הזדמנות יכולה להיות מתאימה. "המציאות הזו של ירי על אזרחים, של תושבים שקמים בבהלה והולכים למקלטים, של חקלאים שלא יכולים להתקרב לגבול ושל קשישים וצעירים שלא יכולים לקיים את שגרת חייהם - אין להסכים לה", אמרה.

בנוסף, הנתונים הבאים מדאיגים את מערכת הביטחון. בידי חמאס וארגוני הטרור ברצועה כ-10,000 רקטות מסוגים שונים: פאגרים, גראדים וקאסמים. המספר הזה אינו כולל את פצצות המרגמה, ומאז מבצע עופרת יצוקה נרשמת עלייה תלולה במספרים, כפי שמתאר תת אלוף במילואים צביקה פוגל, שהיה מפקד מרכז האש במבצע. "במהלך ההכנות לעופרת יצוקה הנחנו כי לחמאס יש 2,000-2,500 רקטות מסוגים שונים. לשמחתי, הצלחנו לשבש את תכניות החמאס

ואם לא די בכך, אז בחודשים האחרונים מזהים במערכת הביטחון עלייה דרמטית של עשרות אחוזים בהברחות הנשק והתחמושת מסיני לרצועה. במערכת הביטחון סבורים כי לאור המצב הביטחוני במצרים, וחוסר היכולת או הרצון של השלטון החדש בקהיר לשלוט במתרחש בסיני. חומרי הנפץ, רקטות מתקדמות ואף מערכות נ"מ עוברות באופן כמעט חופשי.

"קשה לכנות זאת הברחות, זה ייבוא", אומרים בציניות גורמים בטחוניים, שמוטרדים גם מהתנועה החופשית של אנשי החמאס מעזה ליעדים שונים בעולם. "החמאס מנצל את הפריצות לאורך קו הגבול עם מצרים מאז נפילת מובארק, והוא מבריח בעיקר מרגמות, פצצות מרגמה, טילים נגד טנקים ונגד מטוסים", העריך פוגל.

גם המצב בגבול הצפוני אינו שונה בהרבה, חיזבאללה מוטרד ממצב השלטון בדמשוק ההולך ונחלש, ומרוקן את המחסנים שלו, שנמצאים על אדמת סוריה, לא מין הנמנע שבתוך כך הועברו לללבנון מערכות נ"מ מתקדמות שעלולות לגרום לחייל האוויר לשנות את שיטות הפעולה שלו במידה וידרש.