הבונים ג'ורג' בראון פוסט "המציא את גורדי השחקים"

התחלה: נולד ב-15 בדצמבר 1837 בניו יורק. למד הנדסה אזרחית באוניברסיטת ניו יורק וסיים ב-1858. לאחר מכן למד ארכיטקטורה אצל האדריכל ריצ'רד מוריס האנט.

צבא: פוסט השתתף במלחמת האזרחים האמריקנית כקצין בדרגת סרן בגדוד המתנדבים ה-22 של ניו יורק. אחד הבניינים שתכנן היה מבנה לגדוד שבו שירת, אולם הוא לא נבנה משום שהיה יקר מדי - עניין בלתי שגרתי אצלו, מאחר שבדרך כלל הצליח לשמור על הוצאות נמוכות.

קריירה: לאחר שסיים את הלימודים פתח משרד עם שותף וב-1867 הקים משרד משלו. הוא תכנן בתים פרטיים לכמה מעשירי ניו יורק, אחד מהם היה ביתו של היזם קורנליוס ונדרבילט, שעשה את הונו מאימפריה של מסילות ברזל. אולם בעיקר התמקד בבניינים מסחריים ומבני ציבור.

פרויקטים מפורסמים: בבניינים הציבוריים שתכנן הכניס פוסט רבים מחידושי התקופה. אחד מהם, למשל, שנבנה ב-1868-1870, היה הבניין הראשון שתוכנן לאכלס מעלית. בניין ווסטרן יוניון שתכנן בשנים 1872-1875 היה הראשון שהתנוסס לגובה של עשר קומות - מבוא לגורדי השחקים שהחלו להיבנות בעיר זמן קצר אחר כך. בניין New York World שנבנה בשנים 1889-1890 היה בשעתו הבניין הגבוה ביותר בעיר. מחוץ לניו יורק תכנן את בניין הקפיטול של ויסקונסין. הוא התמחה בבניינים שהיו בהם דרישות טכניות מיוחדות, כמו בניין ווסטרן יוניון שנדרשו בו חוטי טלגרף רבים ומקום אחסון גדול, וגם מערכת פנימית משלו לכיבוי אש למקרה של שריפה, ותכנן מפעל לפסנתרים שכלל גם אולם קונצרטים. גם בשימוש בחומרים הוא היה חדשן: אחד הבתים הפרטיים שתכנן ב-1880 היה אחד הראשונים בניו יורק שנבנו מטרה קוטה. "פוסט", כתב חוקר אחד, "אולי לא היה ממציא איקונות כמו לואיס סאליבן או פרנק לויד רייט, אבל הוא היה ממציא - בעיקר המציא את התכנון של גורד השחקים, והיה ארכיטקט פורה ומקורי". בבניינים הציבוריים שתכנן העסיק שורה של אמנים ופסלים שהכינו את הפסלים וציורי הקיר.

הישרדות: למרבה הצער, רבים מהבניינים שתכנן כבר לא קיימים היום, משום שנבנו במרכז ניו יורק ומאז נהרסו לטובת בניינים חדשים וגדולים יותר. כמה מהם נחשבו אבני דרך אדריכליות.

הבורסה: הפרויקט הידוע ביותר של פוסט שעומד על תלו הוא בניין הבורסה של ניו יורק. אבן הפינה של הבניין הונחה בספטמבר 1901, ובאפריל 1903 נחנך הבניין ברחוב ברוד 18, בעלות כוללת של 4 מיליון דולר. לבניין היפה, שהפך לאחד הסמלים של עוצמתה הכלכלית של העיר, יש שישה עמודים בסגנון קורינתי בחזית, "שנותנים תחושה של יציבות והמשכיות, ונראים לרבים כמו גילום הצמיחה והשגשוג של האומה". רצפת המסחר משתרעת על שטח של 31 מטר על 42 מטר, קירות השיש מתנשאים לגובה של 22 מטר ומגיעים לתקרה מוזהבת ומקושטת, וחלון עליון (30 מטר על 15 מטר) מכניס אור רב. הוא היה אחד הבניינים הראשונים בעולם שהותקן בהם מיזוג אוויר. קרוב ל-40 קילומטר של כבלים הותקנו בלוחות.

משפחה: שניים מבניו של פוסט המשיכו אחריו את הפירמה, וכך גם אחד מנכדיו. הוא עצמו מת ב-28 בנובמבר 1913, בבית הקיץ שלו בניו ג'רזי.