לין: "עיני היה שותף למדיניות הממשלה ולעושק הציבור"

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי הוועדים החזקים של עיני הם האחראים "לעושק הציבור" – אך שוכח לציין שבקרב העובדים המאורגנים יש פחות עניים

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, תוקף היום (ה') בחריפות את יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בעקבות האולטימטום שהציב אתמול לראש הממשלה, בנוגע לפתרון מצוקת הדיור ומעמד הביניים. "מסע האימים של עיני הפך להיות למסע של אופורטוניזם וצביעות חסרות בושה", אמר לין. "עיני היה שותף למדיניות הכלכלית חברתית של הממשלה על פני שנים במסגרת 'השולחן העגול', שאותו הוא קידש כפולחן".

לין, בדומה למנטרה של פרופ' עומר מואב, טוען כי "הוועדים החזקים" הם האחראים העיקריים לבעיית המחירים בארץ - אבל שוכח לציין כי בימים שבהם העבודה המאורגנת בארץ היתה גדולה וחזקה יותר, היו הרבה פחות עובדים עניים. "עיני הוא בדיוק זה שמגבה את עושק הציבור באמצעות הועדים החזקים. הוא בדיוק האדם שתומך ללא חת ובאופן תמידי בוועדים השולטים במונופולים המוחלטים שבשירות הציבור. הוא זה שתמך בהענקת מאות אלפי שקלים לעובדי הנמלים ומניעת תחרות בשירותי הנמלים, כאשר כל העלויות הכרוכות בכך הועמסו על מחירי המוצרים ועל גבו של הצרכן הישראלי".

לין המשיך בהתקפה שלו על יו"ר ההסתדרות: "במה הוא מאיים על הממשלה? שהוא יסגור את שירותי הנמלים כדי לתמוך שוב בעובדי הנמלים? שיגרום להפסקות חשמל? שהוא ישבש שוב את תפקוד נמל התעופה? או אולי שהמוסד לביטוח לאומי יפסיק לתת שירות לחלשים או ששירות התעסוקה יפסיק לתת שירות למובטלים?".

לדבריו, עיני צריך "להתנער מהאופורטוניזם", ולהתייצב מאחורי מדיניות הממשלה שהיה חלק ממנה במהלך כל השנים האחרונות. "הוא צריך להוכיח לציבור הרחב שהוא מוכן להילחם נגד הוועדים החזקים, כדי לצמצם את העלויות של מחירי המזון, תעריפי החשמל, ושאר העלויות המושתות על הציבור על ידי השירותים החיוניים. זו הייתה יכולה להיות דוגמה למנהיגות אמת, ולא אופורטוניזם שטחי", סיכם לין.