טורקיה: תפסנו משלוח נשק שהיה בדרכו מאיראן לסוריה

שר החוץ באנקרה אישר כי כוחות הביטחון המקומיים תפסו משלוח של אמצעי התחמושת שהיו ככל הנראה אמורים להיות מועברים לחיזבאללה

האם ברגע האחרון נבלמה העברת כמות גדולה של נשק מטהרן לידי אנשיו של חסן נסראללה? שר החוץ של טורקיה, אחמט דבוטאולו, אמר הערב כי כוחות הביטחון של ארצו הצליחו לתפוס משלוח של אמצעי לחימה שעשו דרכם מאיראן לסוריה.

דיווח קודם בנושא הופיע בעיתון הגרמני "סודוייצ'ה צייטונג". דבוטאולו לא סיפק פרטים נוספים על המקרה אך הדגיש כי הרשויות בארצו פתחו בחקירה מקיפה של המשלוח - על כל היבטיו. כלי הנשק היו אמורים, ככל הנראה, להיות מועברים לידי אנשי חיזבאללה.

במרס האחרון הודיעו נציגי טורקיה למועצת הביטחון של האו"ם כי צבא המדינה החרים אמצעי לחימה רבים שהיו אמורים להיות מועברים במטוס איראני שנחת בשטחם. בדוח שהגישו הטורקים לאו"ם בנושא נכתב כי "מצבור התחמושת מהווה הפרה של אמברגו הנשק שהוטל על איראן". עוד נכתב, כי "אמצעי הלחימה הוסוו במסמכים של המטוס כחלקי חילוף, הוחרמו והועברו לבסיס צבאי בעיר דיארבקר".

המסמך הטורקי כלל פירוט של הנשק שהיה אמור להיות מועבר מאיראן: 60 רובי קלצ'ניקוב, 14 תתי מקלע, כ-8,000 כדורים, 560 פצצות מרגמה 60 מ"מ ו-1,288 פצצות מרגמה 120 מ"מ. אנשי הצוות על המטוס נחקרו במשך שלושה ימים בטורקיה - ולאחר מכן שוחררו.