דיווח: הושגה הסכמה על הפסקת אש שתיכנס לתוקף הערב

יותר מ-30 רקטות שוגרו מאמש לשטח ישראל ■ לפי המקורות בחמאס, יתר הפלגים - הג'יהאד האיסלאמי, ועדות ההתנגדות וקבוצות נוספות - הסכימו להפסיק את הירי החל מהערב

בכיר חמאס אמר אחר הצהריים לסוכנות הידיעות AP כי הפלגים הפלסטינים הנועדים בקהיר הגיעו להסכמה על הפסקת אש שתיכנס לתוקפה כבר הערב (א'), בשלב זה לא ברור באיזו שעה.

על פי גורמים במשרד החוץ המצרי, המגעים מתנהלים בין נציגים של חמאס לאנשי הג'יהאד האיסלאמי, בראשות מזכ"ל הארגון רמדאן שלח, במטרה להפסיק את ירי הטילים לעבר ישראל. לפי המקורות בחמאס, יתר הפלגים - הג'יהאד האיסלאמי, ועדות ההתנגדות וקבוצות נוספות - הסכימו להפסיק את הירי החל מהערב, זאת על רקע הסכמה ישראלית להפסיק את התקיפות בעזה.

על פי הדיווחים מקהיר, חמאס יהיה אחראי בשטח לכך שלא יבוצע ירי רקטות או פצמ"רים לשטח ישראל. על פי אחד הדיווחים, ההפוגה מתוכננת לשעה 19:00 הערב, ועל פי דיווח אחר בשעה 21:00. אין עדיין אימות רשמי בשלב זה לדיווחים על הסכמה בנושא הפסקת אש, אולם ישראל כבר הודיעה כי אם ייפסק הירי - היא תפסיק את התקיפות ברצועה.

יותר מ-30 רקטות שוגרו מאמש לשטח ישראל, צה"ל פגע בחוליית משגרי רקטות בצפון הרצועה. חמאס מבקשים להפעיל לחץ בינלאומי "להפסקת התוקפנות הישראלית", כלשונם.

מטחי האש המאסיבים מרצועת עזה נמשכים, ואמש הם שוב גבו קורבנות בנפש: יוסי שושן, בן 38 מבאר שבע, נהרג מפיצוץ רקטת גראד על מכוניתו בעיר. שושן היה בדרך לאסוף את רעייתו, הנמצאת בחודש התשיעי להריונה, מבית אחיה. מאז אתמול נורו לעבר ישראל כ-30 רקטות.

שר החוץ של ממשלת החמאס בעזה מוחמד עוואד, הודיע היום כי המאמצים להשגת הפסקת אש נמשכים. בכלי התקשורת של הארגון דווח כי בכיריו מנהלים מגעים עם גופים בינלאומיים ואזוריים "על מנת להפסיק את התוקפנות הציונית על רצועת עזה", וכך גם מול האו"ם.

חיל האוויר תקף יעדים בצפון רצועת עזה

בסביבות השעה 12:00 תקף חיל האוויר יעדים בצפון רצועת עזה, סמוך לבית להיא. צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות שהתכוונו לשגר ככל הנראה רקטות לכיוון אשקלון. זוהי התקיפה הראשונה מאז אמש. הפלסטינים מדווחים כי ילד נפצע קשה, אך אין לכך אישור רשמי.

לאחר התפוצצות הגראד סמוך לשעה 9:00, דיווחו במשטרה על האירוע וביקשו שוב מתושבי באר שבע וערי הדרום להישאר בחדרים הממוגנים גם אחרי הנפילה ולא "להיות סקרנים". "זה סיכון, ואתם מפריעים לפעולות כוחות הביטחון וההצלה", אמר נציג המשטרה בשטח.

לגבי ההחלטה שלא לפתוח את המקלטים בבאר שבע אמר נציג פיקוד העורף במקום כי "ההנחייה היא לא לפתוח מקלטים כי זה לא הפתרון הנכון. במקומות ספציפיים העירייה פתחה. בפינצטה אישרנו בודדים, אבל כתפיסה מרחב מוגן בשלב הנוכחי".

נפילות בשתי זירות נרשמו במטח רקטות הגראד שהכה בבאר שבע. באחת מהן ספג בית מגורים פגיעה ישירה ובשנייה נפגעה מכוניתו של שושן. אישה אחת נפצעה בנוסף באורח אנוש. בבית החולים "סורוקה" מאושפזים עדיין הבוקר גם אדם אחד במצב קשה, אחד במצב בינוני ושלושה במצב קל מעבר. מדובר בפצועים גם מהאירוע בבאר שבע וגם באופקים.במהלך הלילה טופלו למעלה מ-40 נפגעי חרדה בבית החולים. חמאס וארגון ועדות ההתנגדות העממית קיבלו על עצמם את האחריות על הירי.