נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר חילקו הזכויות בבלוק 12

דלק קידוחים ואבנר יממשו 30% מזכויותיהן במשותף על המאגר בקפריסין ■ העברת הזכויות טעונה אישור הרשויות בקפריסין ושינוי בחוק ניירות ערך

חברת הקידוח האמריקנית נובל אנרג'י , חתמה סופית על הסכם הקידוח ב"בלוק 12" בקפריסין, עם שותפויות הגז-נפט דלק קידוחים ואבנר . הקידוח בבלוק צפוי להתחיל כבר ב-21 בספטמבר.

בלוק 12 בקפריסין נמצא מעברו השני של גבול האזורים הכלכליים הבלעדיים שבין ישראל לקפריסין, כשהזכויות המלאות על הבלוק הוחזקו בידי נובל מאז 2008. במסגרת ההסכם, מממשות דלק קידוחים ואבנר את האופציה ל-30% מזכויותיהן במשותף בבלוק - כ-15% כל אחת.

לטובת מימוש הזכויות, ההסכם עוד טעון אישור הרשויות בקפריסין - אשר רשאיות לאשר אותו עד ה-1 באוגוסט 2013. כמו כן, ההסכם טעון שינוי בחוק ניירות הערך, שאמור לאפשר לדלק קידוחים ואבנר להחזיק בזכויות.

נובל מעולם לא פרסמה נתונים על פוטנציאל הגז במאגר, אך בתחילת השנה אמר סולון קסיניס נציב האנרגיה במשרד התעשייה והמסחר של קפריסין כי פוטנציאל הגז בבלוק 12 עומד על כ-10 טריליון רגל מעוקבת (TCF), כלומר קצת יותר מכמות הגז ב"תמר" וכ-60 אחוז פחות מ"לוויתן". קסיניס לא חשף מהי ההסתברות למציאת המאגר.