ראש הממשלה ללוחמי חיל הים: "עם ישראל גאה בכם"

נתניהו מעניק הערב התייחסות ראשונה למשבר עם טורקיה, בביקור בטקס סיום קורס חובלים ■ "צדקת הדרך היא הנכס האסטרטגי של מדינת ישראל"

ראש הממשלה מעניק הערב התייחסות ראשונה למשבר עם טורקיה, לאחר פרסום דוח פאלמר בסוף השבוע שעבר. במהלך טקס סיום קורס חובלים שנערך היום בבסיס חיל הים בעתלית, אמר בנימין נתניהו: "אני גאה בכם. צדקת הדרך היא הדבר הכי חשוב".

"שלום יושג רק עם ישראל חזקה שמאמינה בצדקת דרכה. באזור שלנו לא עושים שלום עם החלש והמתרפס, שלום עושים עם ישראל חזקה וגאה, שלום עושים במשא ומתן ישיר בין הצדדים ולא בתכתיבים בינ"ל", אמר נתניהו במהלך טקס סיום קורס חובלים.

"בימים האחרונים אנו עדים להעמקת המתיחות ביחסינו עם טורקיה. זאת לא הייתה הבחירה שלנו. אנו מכבדים את העם הטורקי ומורשתו ורוצים בשיפור היחסים - ועם זאת דווקא בערב זה דווקא כאן, בפני אלה שלפני שנה עצרו בגופם את פריצת הסגר הימי על שלטון הטרור בעזה, אנו רוצה לאמר דבר אמת בקול צלול ורם: צדקת הדרך היא הנכס האסטרטגי של מדינת ישראל, הדבר החזק ביותר שמקיים אותנו ונותן לנו את הכוח להתמודד מול אתגרים שאף מדינה אחרת לא מתמודדת עמם", הוסיף ראש הממשלה בטקס.

"אתם נשענים על צדקת הדרך הזאת שאתם מגינים על חופי ישראל ומונעים הברחות נשקים לעזה. עם ישראל גאה בכם, אנחנו גאים בכם", אמר נתניהו והתייחס גם לכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בעוד שבועיים על מנת לזכות בהכרה במדינה. "אני קורא לראש הרשות לבוא למשא ומתן ישיר, בלי תנאים מוקדמים ולהישאר בו עד שיושלם".