מי הוביל את המהלכים החודש

שיווק))

עופרה שטראוס.

איך שותים קפה ברוסית: יו"ר ובעלי שטראוס גרופ רכשה החודש את מותג הקפה הרוסי אמבסדור תמורת 10.4 מיליון דולר, במטרה לפתח אותו למותג פרימיום ברוסיה ובמדינות חבר העמים. שטראוס קפה מחזיקה ב-10% משוק הקפה הקלוי ברוסיה.

אביב רפואה. העסקה היומית, בחצי המחיר: בעלי אתר הקופונים BUY2 (בשותפות עם מאקו ונטקס) רוכש את המתחרה, דיל היום, תמורת 2 מיליון שקל. המותג לא יימחק, אלא ימשיך לפעול במתכונת של אתר עצמאי. סקרים מראים כי מחצית מהצרכנים בישראל משתמשים לפחות בקופון אחד בחודש.

אנרגיה))

שלמה ינאי. שם גז: מנכ"ל טבע מצטרף לשוק צרכני הגז הטבעי, ומקים תחנת כוח ברמת חובב, בהשקעה של 60-70 מיליון דולר. באזור תוקם בקרוב גם תחנת הכוח של מכתשים אגן, בהשקעה של כ-200 מיליון דולר.

משחק הכיסאות))

אלוף בן מונה לעורך הראשי של עיתון "הארץ". המשימה העיקרית: ימינה, שמאלה והלאה.

ניר חפץ מונה לעורך הראשי של עיתון "מעריב". המשימה העיקרית: לסקר את נתניהו באובייקטיביות.

בינת שוורץ מונתה לראש מינהל תכנון במשרד הפנים, אחרי שהתפקיד לא אויש במשך שנה. המשימה העיקרית: להציע פתרונות למצוקת הדיור.

ד"ר אורלי וויינשטיין מונתה לסגנית מנהל המרכז הרפואי סורוקה. המשימה העיקרית: להשקיע בחטיבה הכירורגית.

ד"ר אפרת ברון-הרלב מונתה לסגנית מנהל במרכז שניידר. המשימה העיקרית: להמשיך ולקדם את תחום רפואת הילדים.

אל"מ ענת, 43, מונתה למפקדת מחלקת המודיעין של חיל הים. מדובר בתפקיד מבצעי שלראשונה מאויש על יד אישה. המשימה העיקרית: להפליג במידע.

תא"ל רחל טבת ויזל, 47, היא יועצת הרמטכ''ל החדשה לענייני נשים. המשימה העיקרית: להוכיח שהתפקיד בכלל נחוץ.

יובל דגים מונה למנכ"ל חוגלה קימברלי. קודם לכן היה מנכ"ל חברת מלט בינלאומית. המשימה העיקרית: להפוך את התפקיד למקפצה, כמו שעשו עמוס שפירא ואריק שור.

אורי שנער, לשעבר נשיא ומנכ"ל קשת, מונה לחבר דירקטוריון בזכיינית המתחרה. המשימה העיקרית: לשבת לאבי צבי על הזנב, ו"להכניס" לאבי ניר.

אריק בן זינו פורש מתפקידו כמנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות. המשימה העיקרית: להתלבש על פרויקט חדש.

הולכים על זה))

אלדד בן תורה, מנכ"ל פלימוס ישראל, המפתחת פלטפורמת מסחר אלקטרוני וסליקה, מכר החודש את החברה לקרן ההשקעות האמריקנית גרייט היל, תמורת 115 מיליון דולר.

רוני נפתלי, בעלי המותג מי עדן, רכש החודש את המותג הבריטי שייקספיר, המתמחה בפתרונות קפה לעסקים - במטרה להרחיב את פעילותו באירופה.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, מצעיד את החברה קדימה ומניח מול חופי תל אביב כבל תקשורת תת-ימי שיגיע עד חופי איטליה. הכבל האופטי עתיד לשלש את נפח הקיבולת הקיימת.

אחרי שהיזם גור מינצר מכר את care שירותי רפואה לחברת בוואריה הספרדית, הוא מקים רשת רפואת עיניים בשווייץ, בהשקעה של 1.5 מיליון דולר.

ענבל אור יצאה החודש במהלך שנמשך שלושה ימים, אבל צפוי להשפיע על השוק זמן ממושך יותר: אור סיטי נדל"ן הציעה "דיור בר השגה" בגבעתיים, החל מ-1.25 מיליון שקל לדירה.

אורי יהודאי, נשיא פרוטרום, יצרנית חומרי טעם וריח לתעשיית המזון והקוסמטיקה, רשם עסקה רביעית השנה עם רכישת חברת התמציות האנגלית AROMCO תמורת כ-90 מיליון שקל.

הייטק))

יאיר גולדפינגר. רוב יזמי ההייטק יסתפקו באקזיט אחד, אבל גולדפינגר מעדיף לעשות ארבעה בשנה. בתחילת החודש מכר את הסטרט אפ שהקים, דוטומי, לחברת השיווק אונליין ואליו קליק, וגרף לכיסו 70 מיליון דולר. שבועיים אחר כך העמיד למכירה את קומפוזיה תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים.

האחים ירון ועופר אדלר. יש לך הודעה מאוד משמחת: בעלי השליטה ומייסדי אינקרדימייל, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, רוכשים את חברת סמייל-בוקס תמורת 40 מיליון דולר. סמייל-בוקס מפתחת תוכנות לשיתוף תמונות באינטרנט, ולדברי השניים הרכישה תגדיל את הכנסות אינקרדימייל ב-15 מיליון דולר.

נדל"ן))

דנה עזריאלי. עוד קניון לפורטופליו, ואולי בסוף היא תעקוף את ליאורה עופר: עזריאלי רוכשת 50% מקניון עיר ימים העתיד להיפתח בסוף2012 , תמורת כ-390 מיליון שקל. הקניון יפעל לצד פרויקט היוקרה שבונה בנתניה יצחק תשובה.

מדיה))

אבי ניר. לא מפסיק לשיר: מנכ"ל קשת רוכש 44% נוספים מערוץ המוזיקה 24, תמורת 6 מיליון דולר. בכך מגיעה אחזקת קשת בערוץ ל-88.8%. המהלך זכה לאישור מועצת הרשות השנייה, בתנאי שקשת "לא תעשה שימוש פסול לקידום תוכניותיה בין הערוצים", קידום שכבר קיים היום במידה מסוימת.

קמעונאות))

יאיר וולף. משפשף את העיניים: הבעלים של אירוקה מוכר את הרשת לקונצרן האופטיקה הגדול בעולם, Luxottica, תמורת 20 מיליון אירו. מחזור המכירות השנתי של אירוקה עומד על 150 מיליון שקל, ובעקבות המכירה ישונה שם המותג ל-Sunglass Hut.