"עופרגייט": ארה"ב מסירה האחים עופר מ"הרשימה השחורה"

לפי AP, מחלקת המדינה בארה"ב הסירה את האחים עופר (ז"ל) מהרשימה השחורה של גורמים שסחרו עם איראן ■ תחילת הפרשה: מכירת מיכלית לאיראן ■ משפחת עופר: "שמנו נוקה" ■ החדשות מגיעות כ-3 חודשים לאחר פטירתו של סמי עופר וביום שבו מובא למנוחות אחיו יולי

מחלקת המדינה בארה"ב מסירה את האחים עופר מ"הרשימה השחורה" - 3 חודשים לאחר התפוצצות פרשת "עופרגייט" במסגרתה נודע כי חברת טנקר פסיפיק, שבשליטת האחים עופר, מכרה את מיכלת "רפלס פרק" לאיראן ב-2010. כך דווח היום (ג') בסוכנות הידיעות AP. החדשות מגיעות כ-3 חודשים לאחר פטירתו של סמי עופר וביום שבו מובא למנוחות אחיו יולי.

הסרת האחים עופר מהרשימה השחורה של מחלקת המדינה בארה"ב מורידה למעשה כל קשר של תאגיד ישראלי לסחר עם איראן ובכך יבוטלו גם הסנקציות של האמריקנים על עסקי משפחת עופר ובעלי המניות. עם זאת, האמריקנים הוסיפו את חברות "סממה" ו"אולבייל" שמחזיקות בטנקר פסיפיק, ואשר יש להן קשר עקיף למשפחת עופר ע"י בעלות בהחזקות בחברות מסוימות.

הסיבה לתפנית הינה מגעים אינטנסיביים שניהלו נציגים בארה"ב מטעם האחים עופר בחודשים האחרונים. גורם המקורב לנושא מסר כי לאמריקנים הוסבר שהאחים עופר לא היו מודעים למכירת המיכלית לאיראן וכי מדובר בכשל תאגידי.

"האחים עופר המיליארדרים טענו כי העסקה בהיקף של 8.5 מיליון דולר הינה קטנה במונחים של הקונגלומרט הענק שלהם וכי היא נעשתה בשוגג עם חברה איראנית; החברה הביעה צער ומבוכה", נכתב בדיווח של AP.

"אנו חשים הקלה גדולה מהודעת ההבהרה של מחלקת המדינה, ומאמינים כי מדובר בצעד חשוב קדימה", נמסר ממשפחת עופר. "הבהרה זו מנקה את שמה של 'עופר הולדינגס גרופ' ומבהירה שאף לא אחת מ'עופר הולדינגס גרופ', חברות הבת שלה או כל ישות ישראלית אחרת נתונה לסנקציות, וזאת כפי שטענו תמיד ובניגוד למה שדווח בתקשורת.'עופר הולדינגס גרופ' לא הייתה מעורבת במכירת המיכלית ה'ראפלס פארק' לאיראן וממילא לא הייתה הבעלים, לא שלטה ולא השפיעה על חברת 'טנקר פסיפיק' או כל ישות אחרת עליה הוטלו סנקציות. אנו מייחסים חשיבות רבה לציות לחוקים הישראלים והבין לאומיים ונמשיך לעשות כך גם בעתיד".