דיווח במצרים: "שגרירות ישראל בקהיר לא תיפתח בקרוב"

העיתון המצרי "אל אהרם" מדווח כי הזעם ברחוב המצרי על הרג החיילים בתקרית הגבול בחודש שעבר מונע את פתיחתה של השגרירות המצרית בקהיר בקרוב

שגרירות ישראל במצרים לא צפויה להיפתח שוב בקרוב, כך אומרים היום מקורות במצרים לעיתון "אל אהרם" המצרי. ברשת ב' של קול ישראל פורסם הבוקר כי לטענת המקורות, הרחוב המצרי עדיין זועם על הרג החיילים המצרים בתקרית הגבול בחודש שעבר.

עוד דווח בעיתון המצרי כי הרשויות בקהיר חוקרות חשד, לפיו גורם אלמוני שילם למפגינים מול שגרירות ישראל בבירה כסף רב כדי שיסתערו על המבנה - ואף ביקש מהם באופן מפורש "לנקום את הרג החיילים המצרים".

"תקיפת השגרירות המצרית בלתי מקובלת"

בסוף השבוע אמר מזכ"ל הליגה הערבית ואחד המועמדים לנשיאות מצרים עמרו מוסא בריאיון לעיתון אל ג'רידה הכוויתי, כי אי אפשר לבטל את הסכם השלום עם ישראל, ואף גינה את ההתפרצות האלימה לשגרירות בקהיר לפני כשבוע. עם זאת, הבוקר קרא מוסא לפתוח מחדש את ההסכמים הצבאיים עם ישראל בטענה כי אלו פוגעים במצב הביטחוני בחצי האי סיני.

"תקיפת השגרירות המצרית הייתה בלתי מקובלת", אמר מוסא, "אני לא תומך במעשים של הבריונים, ואם צריך יש להשתמש נגדם בכוח כדי למנוע את מעשי הבריונות הללו".

בהמשך הריאיון התייחס מוסא לכוח הפוליטי העולה באזור, ראש ממשלת טורקיה ארדואן. "ראש הממשלה הטורקי הוא דמות עממית, המבקשת להשיג את המיטב עבור עמו. ההחלטה שלו לתקוף את ישראל על אירועי משט המרמרה תרמה להעלאת הפופולריות שלו בקרב בני עמו".