פדיונות של כ-1.4 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות בשבוע

מיטב: מתחילת החודש פדו המשקיעים כ-2.2 מיליארד שקל, שמביא את הספירה הנוכחית של הפדיונות, מאז פרוץ גל המשיכות בחודש מרץ השנה, לכ-24 מיליארד שקל

באמצע השבוע שעבר ניתן היה כבר לחשוב שאנחנו שוב לקראת שבירת שיאים שלילים נוספים בתעשיית קרנות הנאמנות, אך התיקון בהמשך השבוע, הן בשוקי המניות והן באיגרות החוב הקונצרניות, הוביל את תעשיית הקרנות לציין אמנם פדיונות כבדים, אך לא "דרמטיים" מספיק כמו שחווינו כבר בחודשי הקיץ האחרון.

בסיכום שבועי רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות פדיונות של כ-1.4 מיליארד שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז ראשית חודש אוגוסט, בהובלת קרנות הנאמנות הקונצרניות. כך, עפ"י הערכות ואומדנים שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

בסיכום מתחילת החודש פדו המשקיעים כ-2.2 מיליארד שקל, שמביא את הספירה הנוכחית של הפדיונות, מאז פרוץ גל המשיכות בחודש מרץ השנה, על כ-24 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי "מככבות" בראש הפודות עם יציאת כספים של כ-1.0 ו-1.8 מיליארד שקל מתחילת השבוע והחודש בהתאמה. שבוע נוסף של ירידות הוביל את קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד לפדיון שבועי "סטנדרטי" של כ-270 מיליון שקל.

הקרנות המנייתיות פדו בשבוע החולף כ-110 מיליון שקל, עלייה קלה בקצב הפדיונות. הקרנות הכספיות הצטרפו לגל הפדיונות ופדו כ-300 מיליון שקל, ייתכן על רקע משיכה חד פעמית גבוהה מצד חברה כלשהי.

מנגד, הקרנות השקליות, נהנו מגיוס שבועי נוסף של כ-130 מיליון שקל, בדגש על קרנות מק"מ מתמחות.

קרנות הנאמנות המסורתיות מנהלות סך נכסים של כ-111.7 מיליארד שקל - הסכום הנמוך ביותר מאז נובמבר 2009.