שלום: לסייע למעמד הביניים תוך שמירה על מסגרת התקציב

כך אמר השר לפיתוח הנגב והגליל באסיפה של חברי ארגון המעסיקים האירופי ■ "לא כל תקציב הביטחון מופנה כיום לביטחון, יש מקום לקצץ"

בעיצומו של הריב על הקיצוץ בתקציב הביטחון, קורא השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, לקצץ ממנו ולהפנות עוד משאבים לפיתוח הפריפריה, החינוך, הרווחה והבריאות.

בדברים שנשא בפני חברי ארגון המעסיקים האירופי, שקיימו בסוף השבוע את האסיפה הכללית שלהם בתל אביב, אמר שלום כי "לא כל תקציב הביטחון מופנה כיום לביטחון ואני מכיר את הפרטים: כיהנתי בעבר כשר אוצר וכשר החוץ ואני מכיר מקרוב את האיומים שמופנים לעבר ישראל ואת הסיכונים שהמדינה מתמודדת איתם. ועדיין אני מאמין שיש מקום לקצץ בביטחון".

שלום התייחס גם למחאה החברתית, והגדיר את הישגי הכלכלה בישראל כ"גבוהים מאוד ביחס לכלכלות של מדינות אחרות שחברות בארגון ה-OECD. למרות זאת, לצד היותנו כלכלה משגשגת וחזקה, אנחנו עדים להפגנות ענק וחסרות תקדים. משמעות הדבר היא שהצמיחה לא מחלחלת אל העם, אל הדור הצעיר". שלום הוסיף וקרא גם להקלות, באמצעות הפחתת מסים עקיפים, שאותם הגדיר "גבוהים מאוד ביחס לאלה שנהוגים במדינות מערביות אחרות בעולם".

היועץ הכלכלי לראש הממשלה, הפרופ' יוג'ין קנדל, התייחס במהלך הכינוס למעמד של ישראל ביחס לשאר מדינות המערב ואמר: "כיום מצבנו ממוצע ביחס לזה של מדינות אירופה מבחינת רמת החוב. עם זאת, אם היינו מגיעים למציאות הנוכחית עם רמת החוב שהייתה לנו ב-2003, מצבנו היה רע מאוד".

בכנס השתתפו כ-100 נציגים מ-26 מדינות, ובהם נציגים מארגון המעסיקים העולמי ומהוועדה העסקית המייעצת לארגון ה-OECD.