מלאנוקס תנסה לגייס היום 100 מיליון דולר בנאסד"ק

לאחר ההנפקה יהיו בקופת החברה כ-200 מיליון דולר, סכום שיאפשר לה לבצע רכישה משמעותית אם תהיה מעוניינת בכך

הזעזועים בשוק ההון האמריקני לא הפריעו במיוחד לחברת מלאנוקס . אולי אפילו להיפך. מצבה של החברה רק השתפר בחודש וחצי האחרון, והיא נסחרת לפי שווי של 1.26 מיליארד דולר.

השווי הגבוה, נקודת שיא עבור החברה מאז הפכה לציבורית בתחילת 2007, הניע את ההנהלה לצאת לגיוס כספים נוסף. בחברה לא ציינו למתי מתוכננת ההנפקה, אך ל"גלובס" נודע, כי בכוונת החברה לבצע את הגיוס כבר במסגרת המסחר היום, כתלות במצב השווקים כמובן.

החברה הגישה אמש תשקיף מדף לרשות ני"ע האמריקנית, במטרה להנפיק 3 מיליון מניות, או 3.45 מיליון במקרה שהחתמים - ג'יי.פי מורגן, קרדיט סוויס, ברקליס קפיטל וסטיפל ניקולס - ינצלו את אופציית ה"גרין-שו" להרחבת הגיוס.

בסך הכול מתכוונת החברה לגייס נטו כ-100 מיליון דולר, לפי מחיר המניה אמש, שעמד על כ-35 דולר למניה. עם הפרסום על כוונות החברה צנחה המניה בכ-4% במסחר שלאחר הסגירה בנאסד"ק.

מלאנוקס, שמפתחת פתרונות חומרה ותוכנה לתקשורת מהירה בין משאבי המחשוב בארגון, החליטה על מועד ההנפקה באופן ספונטני יחסית, בעקבות הערכות כי תוכל לגייס את הסכום בלי הפרעות משמעותיות מהשווקים. עם זאת, הגיוס מתבצע בתקופה שבה חוסר היציבות בוול סטריט מעלה שאלה לגבי סיבת הדחיפות. האם ייתכן שלמלאנוקס יש מטרה לשימוש בכסף כבר בזמן הקרוב?

אין תוכנית ספציפית

לפחות על פי התנסחות החברה בתשקיף, למלאנוקס אין תוכנית ספציפית עבור הכסף. החברה מפרטת כי תנצל את הסכום שתקבל לצרכים ארגוניים כלליים, כגון הון חוזר, וכן להשקעות אסטרטגיות. לאחר ההנפקה יהיה בקופת החברה סך של כ-200 מיליון דולר, סכום שיאפשר לה לבצע רכישה משמעותית אם תהיה מעוניינת. בהתחשב בשאיפות הגדולות של המנכ"ל והמייסד, איל וולדמן, ייתכן שרכישה נוספת בטווח מעט יותר ארוך אכן עומדת על הפרק.

עבור מלאנוקס 2011 הייתה שנת מבחן לחזון יצירת חברה גדולה. החברה השלימה בפברואר השנה את רכישת וולטייר תמורת כ-218 מיליון דולר, ולמרות הסינרגיה בתחומי העיסוק של החברות, והקרבה העסקית ארוכת השנים, הצלחת המיזוג בין החברות לא מובנת מאליה. החברה המורחבת מונה כ-750 עובדים, ומתוכננת למכור השנה בכ-257 מיליון דולר, כך על פי התחזית הממוצעת של האנליסטים בוול סטריט.

מלאנוקס מספקת בעיקר שבבים, כרטיסים, וציוד תקשורת שמאפשר קישור מהיר בין מערכות חומרה נפרדות, כך שנוצר כוח מחשוב חזק וזמין בהרבה מכפי שמספקת מערכת מחשוב בודדת. החברה פנתה באופן מסורתי לשוק המחשוב עתיר הביצועים (HPC), שרלוונטי בעיקר במוסדות פיננסיים ומדעיים. המגמה בשנה האחרונה לעבור למחשוב ארגוני שמסתמך על מחשוב הענן - גישה לתשתיות מחשוב ותוכנה שבחוות שרתים מרוחקות - מאפשרת למלאנוקס נקודת זינוק לשוק של מרכזי הנתונים הארגוניים ומערכות אחסון מידע.