דב מורן: "הרגנו 9 טורקים - כל השאר תירוצים של טיפשות וגבהות לבב; מי האידיוט ששלח חיילים לסיפון מלא בריונים?"

יזם ההיי-טק פרסם ב"כלכליסט" מאמר התוקף קשות את התנהלות ישראל במשבר עם טורקיה ובעיקר את הסירוב להתנצל

דב מורן, מייסד מודו, פרסם היום (א') ב"כלכליסט" מאמר התוקף בחריפות את ההתנהלות הישראלית בפרשת משט המרמרה ואת סירובה של ממשלת ישראל להתנצל בפני הטורקים.

"באסון המרמרה נהרגו 9 אנשים ומתה לה עוד פיסה באנושיות שלנו", כותב מורן, "האנשים האלה לא היו נחמדים. הם נופפו באלות, הם זרקו חייל מעבר לסיפון. הם ניסו לחטוף חייל. אבל מי זה האידיוט ששלח חיילים אחד אחד לסיפון המלא בבריונים עוינים מבלי להבין שזה קורא לאסון?... הרגנו 9 אנשים שניתן היה לחסוך בחייהם וכל השאר זה תירוצים של מי שאשם בטיפשות ובגבהות לבב".

בהמשך המאמר טוען מורן כי הממשלה בנתה את האירוע, ככזה שממנו "תיבנה מחדש גאוותנו", גם במחיר כבד של נזק מדיני, ביטחוני וכלכלי.

חברת מודו, שנוהלה על-ידי מורן, עסקה בפיתוח טלפונים סלולריים מודולריים והעמידה את הפטנטים שפיתחה למכירה לכל המרבה במחיר, בניסיון למכור את נכסיה לצורך החזר חובות. מודו חייבת לנושיה, ובהם הבנקים, עשרות מיליוני שקלים, וסך הפסדיה נאמד ב-450 מיליון שקל. לאחר הכישלון לגייס הון בשנה שעברה. מודו נקלעה לקשיים ובעצם הפסיקה את כל הפעילות והחלה במכירת חיסול של נכסיה.

מודו צברה בשלוש שנותיה יותר מ-100 פטנטים, מה שהפך לנכס העיקרי שלה. בסופו של דבר, רכשה גוגל את הפטנטים ב-17 מיליון שקל.

מורן, יליד 1956, היה קצין בחיל הים. ב-1989 הוא הקים את חברת M-Systems, שהתמקדה בפיתוח זכרונות ניידים, רכיבי זיכרון לטלפונים סלולריים וכרטיסי SIM לטלפונים סלולריים. באוגוסט 2006 אם סיסטמס נמכרה לסנדיסק האמריקנית תמורת 1.55 מיליארד דולר.

ראו גם:

שלומי כהן עונה לדב מורן