נתניהו: "אני שמח לראות שגלעד מתחיל לחזור לשגרה"

במהלך פגישה עם שרת החוץ של קולומביה היום, סיפר נתניהו על הרגע שבו ראה את גלעד על כבש המסוק שהביא אותו לבסיס בתל נוף, והביע שמחה מכך שהוא מתאושש

התמונות שלגלעד שליט מסתובב חופשי מחוץ לביתו הבוקר (ד') במצפה הילה, שימחו אזרחים רבים שפעלו למען שחרורו. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התרגש מהתמונות, הממחישות את תחילת חזרתו של שליט לשגרת חיים נורמלית.

בפגישה שערך היום ראש הממשלה עם שרת החוץ של קולומביה מריה אנגלה הולגווין בירושלים, סיפר נתניהו על על פיגשתו המרגשת אתמול עם גלעד בבסיס חיל האוויר תל נוף, וציין במיוחד את השמחה שהציפה אותו עם הצפייה בתמונות של גלעד מטייל עם אמו מחוץ לבית המשפחה. "אני שמח לראות שגלעד מתחיל לחזור לשגרה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו אף ציין את קווי הדימיון בין סיפור השבי של גלעד לזה של אינגריד בטנקור, שהייתה מועמדת לנשיאות בקולומביה, ונחטפה על רקע מערכת הבחירות שניהלה לנשיאות. כזכור, בטנקור שהתה במשך שש שנים בשבי המחתרת המרקסיסטית בקולומביה עד לשחרורה בשנת 2008.

במהלך הפגישה, נתניהו הודה לשרה על התנגדותה של קולומביה להקמת מדינה פלסטינית באופן חד צדדי ובירך על הברית בין המדינות, אותה הגדיר "עמוקה". "אני שמח שגם את חושבת ששלום משיגים באמצעות משא ומתן ללא תנאים מוקדמים", אמר נתניהו להולגווין.