שר החוץ הטורקי: "הסיוע מישראל לא ישפר את היחסים"

דבוטאולו טוען גם כי המתח שהתפתח בחודשים האחרונים בין המדינות, אינו משפיע על הנכונות ההדדית לעזור על בסיס הומניטרי

שר החוץ של טורקיה, אחמד דבוטאולו, מבהיר היום (ה') כי מדינתו לא תשנה את יחסה לישראל - למרות הסיוע שהיא מקבלת בעקבות רעידת האדמה. לטענתו, העמדה הפוליטית של אנקרה נותרת זהה ודבר זה לא יביא לשיפור ביחסים עם ירושלים.

דבוטאולו, שהתראיין במסגרת מסיבת עיתונאים עם עמיתו הירדני, טען כי המתח שהתפתח בחודשים האחרונים בין המדינות, אינו משפיע על הנכונות ההדדית לעזור על בסיס הומניטרי. בנוסף, הסביר שר החוץ כי מדינתו לא דחתה פניות לסיוע בינלאומי, וכי הנכונות לקבל עזרה אינה נעשתה מתוך "אמונות פוליטיות".

טורקיה ביקשה עד כה סיוע מעשרות מדינות, בהן ישראל, שכבר שיגרה מטוס סיוע עם ציוד לנפגעי רעש האדמה שפקד את המדינה.

מטוס הסיוע הישראלי הראשון לטורקיה המריא אמש מנמל התעופה בן גוריון, ועליו 5 מבנים ניידים קרוואנים - המיועדים לפליטים שאיבדו את בתיהם ברעידת האדמה. במקביל נבדקת במערכת הביטחון האפשרות לשלוח ציוד נוסף דרך הים.

פרט לקרוואנים, על המטוס הישראלי הועמסו גם 2,000 מעילי פליז, 2,000 שמיכות פליז ו-100 מזרנים מתנפחים המיועדים לאלפי נפגעי האסון הסובלים מקור עז. מטוס הג'מבו של אל-על ינחת באנקרה, משם יועבר הסיוע במשאיות לאזור האסון במזרח טורקיה.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אתמול לשיגור הסיוע לטורקיה בדבריו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. "אתמול בערב נענינו לבקשה של ממשלת טורקיה, וכבר בימים הקרובים נעביר באוויר ובים מבנים יבילים וציוד מגוון לנפגעי הרעש, כך עשינו גם לפני 11 שנה", דברי שר הביטחון. "הסיוע הוא הומניטארי ונגיש אותו בכל מצב, כשם שהטורקים סייעו לנו בעת השריפה בכרמל. אך זהו גם צעד שיכול שיתרום בבוא העת להפגת המתחים ולפתיחת דף חדש".