ח"כ אקוניס על העצרת: "בזמן שמיליון ישראלים הותקפו בגראדים בדרום, בת"א חגגו עם שלום חנוך והחמישייה הקאמרית; זה היה ערב אנטי צדק חברתי"

יו"ר צוות התגובות של הליכוד ל"גלובס": "צדק חברתי נבחן במעשים ולא בדיבורים ובמבחן הזה הם לא עמדו אתמול, כשתושבי הדרום שיוועו לסולידריות"

יום לאחר ההפגנה בכיכר רבין, הליכוד עולה למתקפה: יו"ר צוות התגובות של הליכוד ויו"ר ועדת הכלכלה לשעבר, ח"כ אופיר אקוניס, תוקף את ההפגנה של ליל אמש שהתקיימה על אף ההסלמה בדרום: "ההפגנה אתמול היא ביטוי לניתוק חברתי, ולעשיית אי-צדק", אומר אקוניס ומגדיר אותה כ"מופע של אנטי צדק חברתי".

אמש העלה אקוניס סטטוס בדף הפייסבוק שלו ובו כתב כי היה ראוי לדחות את ההפגנות לנוכח המצב הביטחוני. "היה יותר ממכובד אם בצעד של 'סולידריות חברתית', ראשי המחאה היו דוחים את ההפגנות הערב. אבל, כנראה שלדבר על 'צדק חברתי' ולדעת מהו באמת צדק חברתי - המרחק רב. מחזק את ידי התושבים בדרום", כתב.

בשיחה עם "גלובס" הבוקר (א') הביע אקוניס אכזבה מההחלטה לקיים את ההפגנה בסופו של דבר: "זה היה ערב של אנטי צדק חברתי. בזמן שכמעט מיליון ישראלים מותקפים ונפגעים מעשרות רקטות וגראדים בואכה אשדוד, בכיכר בתל-אביב נהנו מהופעות. סולידריות חברתית כפי שקוראים המפגינים, נבחנת בדיוק ברגעים כאלה. זה היה המבחן שלהם, הם היו צריכים להפגין סולידריות חברתית עם תושבי הדרום ובעיקר עם הפריפריה הדרומית. פה היא נבחנת, ובמבחן הזה הם כשלו. מי שמדבר על צדק חברתי - נאה דורש, נאה מקיים, ואתמול הם לא קיימו. צדק חברתי נבחן במעשים ולא בדיבורים ובמבחן הזה הם לא עמדו אתמול כשתושבי הדרום שיוועו לסולידריות שלהם ובמקום זה הם נהנו ממערכון לא מצחיק במיוחד של החמישייה הקאמרית ושלום חנוך".

לקראת אישור מסקנות דו"ח ועדת טרכטנברג הצפויות היום בישיבת הממשלה השבועית, אומר אקוניס כי ראשי המחאה דווקא לתמוך במסקנות. "פרק המיסוי והחינוך הוא הביטוי הגדול ביותר לצדק חברתי", הוא אומר. "משמעותו היא העלאת המיסים לעשירים ביותר, והפחתת המיסים ובעיקר נכסים דבר שיביא במהירות להורדת יוקר המחיה למעמד הבינוני והנמוך. זה צדק חברתי, ולזה הם מתנגדים ולדבריהם הם מתכוונים להכשיל את הדבר הזה. מה יותר צודק מחינוך חינם בגיל שלוש? הם צריכים לזכור שאם הם מתנגדים לטרכטנברג הם מתנגדים להפחת הבלו על הדלק".