פרי גליל רומזת: יהיו פיטורים נוספים בשל הסרת מכסים

זאת לאחר שהגישה אתמול 30 מכתבי פיטורים והודיעה על עובדים נוספים שיקבלו מכתבים דומים

אחרי שהגישה אתמול 30 מכתבי פיטורים והודיעה על 20 עובדים נוספים שיקבלו בקרוב מכתבים דומים, רמזה היום (ד') הנהלת מפעל פרי גליל בחצור הגלילית כי צפויים פיטורים נוספים. הסיבה: החלטת הממשלה לאמץ את אחת המסקנות של ועדת טרכטנברג, שלפיה יש להסיר מכסים קיימים על יבוא מוצרי מזון.

מכיוון שאחד מפסי הייצור במפעל עוסק במוצרי טונה, נתח השוק של הקו הזה צפוי להיפגע כתוצאה מהסרת המכסים. "זה אומר שאצטרך לסגור את הקו של הטונה ולעבור ליבוא. בשביל מה לי להחזיק מפעל?", אמר על כך אושיק אפרים, יו"ר קבוצת ויטה-פרי גליל, בראיון לגלי צה"ל.

אפרים חזר על הטענות שהשמיע כבר לפני מספר חודשים, שלפיהן תאגיד המים באזור חצור העלה בצורה דרסטית את תעריפי המים המשמשים את המפעל. במקביל, הוטלו על המפעל קנסות בגובה 750 אלף שקל בגין חריגות בנייה, זאת אף שהבנייה כללה הקמה של מספר קווי ייצור מתקדמים ומלתחות לטובת העובדים, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

"משתמשים בנו כבני ערובה"

באחרונה חשף "גלובס" כי הנהלת פרי גליל העבירה קווי יצור למפעל מילוז שבנהריה, הנמצא תחת אותה בעלות (זכי שלום ומשפחת קופרלי). זאת בין השאר משום שהמועצה האזורית מטה אשר הבטיחה למפעל מים בתעריפים המיועדים לחקלאות - הזולים משמעותית מאלה המיועדים לתעשייה.

במקביל, טוענת הנהלת החברה כי משרד התמ"ת הפר הבטחה קודמת שניתנה לבעלים, שלפיה מרכז ההשקעות יסייע במענקים למפעל כנגד השקעות הבעלים. במשרד התמ"ת טענו מנגד כי לא הובטח למפעל דבר, וכי כל בקשה לקבלת סיוע תיבחן בחיוב.

כבר בשעה 6:00 בבוקר סגרו היום עובדי פרי גליל את שערי המפעל, וכעבור זמן מה חסמו את צומת חצור הגלילית על כביש 90. אנשי הוועד משביתים את קווי הייצור, ובהסתדרות מבהירים כי הם אינם מקבלים את הפיטורים כעובדה מוגמרת ויפעלו באמצעות צעדים ארגוניים כנגד רוע הגזירה.

יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, ביקש היום הן מהנהלת המפעל והן מרשויות המדינה, "להפסיק להשתמש בעובדים כבני ערובה".