דריכות בישראל לקראת "צעדת המיליון" בגבול עם ירדן

התנועה האסלאמית קוראת לאזרחי ירדן להתכנס בקרבת הגבול עם ישראל, כדי להביע הזדהות עם העם הפלסטיני ■ מארגני הצעדה מקווים כי המחאה לא תגלוש לפסים אלימים

לאחר הניסיון לכנס את "הפגנת המיליון" במצרים, קוראת התנועה האסלאמית לאזרחים ברחבי ירדן להתאסף מחר סמוך לגבול עם ישראל, באזור העיר סויימה, על מנת לפעול למען "שחרור ירושלים". בישראל עוקבים אחר ההכנות לאירוע, אשר מכונה בפי מארגניו "צעדת מיליון האנשים", ונערכים לאפשרות שהצועדים ינסו להגיע לגבול, למרות שיתוף פעולה עם הממשל הירדני.

קאטם עיאש, המחזיק בתיק הפלסטיני בתנועת האחים המוסלמים, הצהיר כי מטרת הצעדה היא להזכיר את "חלוקת פלסטין" ב-1947, אשר בישרה לטענתו את הנכבה. "אנחנו רוצים להראות לעולם שהעם הירדני מזדהה עם הפלסטינים ואנו דוחים כל ניסיון לייהד את ירושלים", אמר אייש לעיתון The Jordan Times. עיאש הדגיש כי המארגנים מקווים לצעדה שלווה ונטולת אלימות, שלא תתקרב לגבול עצמו.

דובר תנועת "האחים המוסלמים", ג'מיל אבו בקר, הוסיף כי הצעדה, המהווה חלק מסדרת אירועים שעתידים להתרחש השבוע ברחבי העולם הערבי כאקט של סולידריות עם ירושלים, היא תולדה של האווירה שנוצרה בשל גל מהפכות האביב הערבי, בין השאר: "שבוע אחר שבוע, אנשים תובעים רפורמות פוליטיות, חירות וקץ לשחיתות".

הצעדה תהיה האירוע רחב ההיקף הראשון שמתקיים סמוך לגבול בין ירדן לישראל מאז העצרת לציון הנכבה במאי השנה, שבמהלכה נרשמו התנגשויות בין המוחים לכוחות הביטחון, ששיאן בשימוש בגז מדמיע כנגד מפגינים שביקשו לחצות את הגבול.