ישראל: האו"ם - חותמת גומי לכל גחמה פלסטינית

שגריר ישראל באו"ם בנאום בעצרת, לציון יום השנה ה-64 להצבעה על תכנית החלוקה: "המאמץ להגדרה עצמית של הפלסטינים הפך לניסיון להכפיש את ישראל, להשמיצה ולשלול את הלגיטימציה שלה"

ישראל ציינה אתמול (ג') את יום השנה ה-64 להחלטת עצרת או"ם בכ"ט בנובמבר 1947, שבה הוכרז על סיום המנדט הבריטי ועל תכנית החלוקה של ארץ ישראל לשתי מדינות: יהודית וערבית. גם במרכז או"ם בניו-יורק ציינו אתמול את ההחלטה ההיסטורית, אבל דגש האירוע היה שונה. תחת הכותרת "יום הסולידריות עם העם הפלסטיני", הוגש לעצרת התפריט הרגיל של התבטאויות אנטי-ישראליות, עם מנה נפרדת - נאום ההתרסה המסורתי של ישראל שמוקיע את ההטיה החזקה של הארגון נגדה.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בנאומו, כי "במשך עשרות שנים היה או"ם חותמת גומי לכל גחמה פלסטינית... כדי לעוות את ההיסטוריה מספיק רוב אוטומטי באו"ם ולא דיוק בעובדות".

"תכנית החלוקה, שקבעה שתי מדינות לשני עמים, נהפכה לתכנית שמנציחה את הסכסוך במקום לקדם את השלום", אמר השגריר. "מס השפתיים של הארגון מקדם עמדה חד-צדדית ומציג גרסה מעוות של ההיסטוריה. המאמץ להגדרה עצמית של הפלסטינים נהפך לניסיון להכפיש את ישראל, להשמיצה ולשלול את הלגיטימציה שלה".

"ביום שבו מוסיף או"ם לדבוק בריטואלים ישנים ומציין סולדיריות עם העם הפלסטיני, היכן הסולידריות כלפי מיליון אזרחי ישראל, שחיים תחת טרור יום-יומי וירי רקטות בלתי פוסק מרצועת עזה?" - שאל פרושואר. "היכן הסולידריות כלפי אזרחים שחיים תחת דיכוי ונרצחים בדרישתם לחופש? היכן הסולידריות שמקדמת את עקרונות השלום"?

הוא הוסיף: "ביום שמתמקד בעם הפלסטיני, חייב להתקיים דיון על שלטון החמאס, שמדכא את אזרחיו, משעבד את נשותיו ומשתמש בילדיו כמחבלים מתאבדים וכמגינים אנושיים. חייב להתקיים דיון על ההסתה בגדה ורצועת עזה".

פרושואור תקף את מדינות ערב על טיפוח בעיית הפליטים הפלסטיניים: "המלחמה יצרה פליטים בשני העמים. ישראל שילבה את הפליטים היהודיים ממדינות ערב לתוך החברה, אך העולם הערבי בחר לשמר ולהעצים את מעמדם של הפלסטינים כפליטים.... מדינות ערביות עדיין שוללות מהפליטים זכויות אזרחיות בסיסיות. בלבנון אוסר החוק על פלסטינים להיות בעלי קרקע ולעבוד במגזר הציבורי. כוויית גירשה את אוכלוסיתה הפלסטינית ב-1991 ורק באוגוסט נאלצו כ-5000 פלסטינים להימלט מבתיהם בסוריה בעקב הפגזה של חיל הים הסורי".

נשיא העצרת, נאסר עבדולעזיז אל-נאסר, שגריר קטאר, הכריז שצריך לעשות כל דבר כדי להקל על מצוקתם של הפלסטינים. "המצב בשטח הוא מקור לדאגה חמורה", הוא אמר.

לדבריו, הבניה בהתנחלויות נמשכת, במיוחד במזרח ירושלים וסמוך לה, וכן באזור C בגדה. "מוסיפים להרוס בתים, מוסיפים להחרים אדמות, ומוסיפים לפנות פלסטינים מבתיהם, תוך הפרת החוק הבינלאומי", אמר אל נאסר.

הנציג המיוחד של או"ם לענייני זכויות האדם בשטחים, ריצ'ארד פוק, התמקד במה שהוא כינה מצוקת הפלסטינים הבדואים בגדה. "הלחץ חסר התקדים שמפעילים השלטונות הישראליים והמתנחלים לגירושן של הקהילות הפלסטיניות הבדואיות בגדה הוא בלתי חוקי, ראוי לגינוי וחייב להיפסק מייד", אמר פוק.