רשמית: בנימין נתניהו הקדים את הבחירות לראשות הליכוד

הפריימריז הליכוד צפויים להתקיים ב-31 בדצמבר ■ נתניהו: "אנו חוסכים כמה מיליוני שקלים לתנועתנו, נימנע מלהיכנס לסבל פנימי ונהיה פנויים לטפל באתגרים הביטחוניים והמדיניים" ■ "בהן צדק, לא הבטחתי שריון לאהוד ברק וגם לא התבקשתי"

במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת הודיע היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן רשמי על הקדמת הפריימריז לראשות הליכוד. לאחר שמרכז הליכוד יתכנס בעוד כשבועיים לאשר את המהלך שדורש שינויים בחוקת המפלגה, צפויים הפריימריז להתקיים ב-31 בדצמבר.

"מעבר לכך שאנו חוסכים כמה מיליוני שקלים לתנועתנו", הסביר נתניהו לחברי הליכוד בישיבת הסיעה בכנסת, "לא ניכנס לסבל פנימי ונהיה פנויים לטפל באתגרים הביטחוניים והמדיניים שעומדים בפנינו", הוסיף. "התנועה שלנו דמוקרטית. היא פתוחה, שקופה, כל אחד יכול להתחרות ולהציג את מועמדותו. התנועה שלנו מאוחדת", המשיך ראש הממשלה.

נתניהו סיפר כי כשהתקשר לשרי הסיעה לספר להם באופן אישי על המהלך, רבים מהם הביעו את תמיכתם. "זה מה שמאפיין את הליכוד, תנועה יציבה, מתוקנת וזה מה שעומד בפנינו", אמר. השר סילבן שלום, שהתכוון להציג מועמדותו מול נתניהו, הודיע הבוקר כי יבחן דרכים משפטיות להיאבק בהחלטה. שלום לא הגיב היום לנושא. בנאום שנשא בכנסת אילת לעיתונות אמר כי "העיתונים עוסקים ביום בהפתעות אז אפתיע אתכם - ולא אומר כלום בנושא".

עם זאת, פעיל הליכוד משה פייגלין הודיע כי יתמודד מול נתניהו בכל עת. "הסכנה הגדולה שמאיימת עלינו גדולה עוד יותר מהגרעין האיראני היא אובדן הלגיטימיות לקיומנו כמדינה יהודית. אנו עדים מההיסטוריה הקשה שלנו לאן זה מוביל. אי אפשר לצפות מהעולם שיכיר בנו כמדינה יהודית אם אנו בעצמנו בורחים כל העת מזהות זו. לכן מנהיגות יהודית מאמינה שתגבש את החברה הישראלית סביב זהותה היהודית לצורך קיומי וזאת הסיבה שאתמודד", אמר.

ח"כ ציפי חוטובלי פנתה במהלך הדיון לראש הממשלה וביקשה לדעת האם שר הביטחון אהוד ברק ישוריין. "בהן צדק, לא הבטחתי שריון לברק וגם לא התבקשתי", השיב ראש הממשלה.