אילו אזורים נכנסו למפת אזורי העדיפות לתיירות החדשה?

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את הצעתו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, למתן מענקים לבניית בתי מלון ברחבי הארץ, לאזורים הכלולים בה ■ מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות תורחב ותותאם לאזורי הביקוש

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את הצעתו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, למתן מענקים לבניית בתי מלון ברחבי הארץ, לאזורים הכלולים בה. מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות תורחב ותותאם לאזורי הביקוש בתיירות ומעתה תכלול גם את אילת, הגליל התחתון, נצרת רבתי ועמק בית שאן, שיצטרפו לאזור הנגב, הגליל העליון והמערבי, הגולן, ירושלים, נתניה וחיפה.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הדגיש כי הרחבת המפה הנה הבעת אמון של ממשלת ישראל בתעשיית התיירות, ומציבה אותה במקום הראוי בסדר העדיפויות הלאומי. שינויים אלו יביאו את תרומתה של תעשיית התיירות למשק לשיאים חדשים, הן בהכנסות לקופת המדינה, הן בהגדלת התעסוקה באזורי העדיפות והן בשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, כמדינה אטרקטיבית לתיירים וליזמים.

השר מיסז'ניקוב הסביר בנוסף כי המגמות החיוביות בתיירות הנכנסת, יוצרות צורך בהגדלת מספר חדרי המלון באזורים שהוספו למפת אזורי העדיפות. "הוספת אזורים אלו תביא לצירופם של יישובים חדשים, בפרט יישובי הפריפריה לצד העיר אילת ויסייעו לה להתחרות עם מוקדי התיירות אחרים סביב הים האדום", אמר השר.