ארגון יהודי לאובמה: "הפסק להשתמש בישראל כשק חבטות"

ועדת החירום למען ישראל פרסמה מודעה על עמוד שלם "בניו יורק טיימס" ובעיתונים אחרים עם ציטוטים מהתבטאויות של בכירים בממשל על ישראל ■ הדמוקרטים: ועדת החירום היא ארגון קש רפובליקני

ארגון יהודי, "ועדת החירום למען ישראל", פרסם מודעה ענקית ב"ניו יורק טיימס" ובעיתונים אחרים בארה"ב, שברישא שלה, באותיות לבנות על רקע שחור, מתנוססת השאלה הבאה: "מדוע מתייחס ממשל אובמה אל ישראל כאל שק חבטות?" לאורך כל המודעה פרוש תצלום של שק חבטות דהוי, מהסוג שמותקן במועדוני אגרוף, ועליו ציור של מגן דוד.

בתגובה אמרה דבי וואסרמן שולץ, יו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית, אחד מהגופים המרכזיים של המפלגה, כי ועדת החירום למען ישראל "אינה אלא ארגון קש רפובליקני".

לארגון אין כל קשר מוסדי עם המפלגה הרפובליקנית, אך עומדים בראשו וויליאם קריסטול, מראשי הזרם הניאו-שמרני של הרפובליקנים ועורך השבועון "וויקלי סטאנדארד", בשליטת רופרט מרדוק, וגארי באואר, פעיל של הנוצרים האוונגליים, שהיה סגן שר החינוך בממשל רייגן והתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2000.

המודעה מבליטה ציטוטים מהתבטאויות ידועות של בכירי ממשל, שניתן לפרשן כביקורת על ישראל. בין השאר, מובא ציטוט מהשיחה המפורסמת בין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ועמיתו הצרפתי, ניקולא סרקוזי, שזלגה לעיתונאים ב-8 בנובמבר, כדלקמן: סרקוזי: "אני לא יכול לסבול אותו (את נתניהו). הוא שקרן". אובמה: "לך נמאס ממנו, ואני צריך לעבוד אתו כל יום".

ציטוט אחר לקוח ממאמר של אליוט אברמס, שהיה בכיר בממשל בוש הראשון, ושכותרתו היא: "שר ההגנה ליאון פאנטה מאשים את ישראל בכשלון השיחות עם הפלסטינים". הציטוט מתייחס לנאום של פאנטה בפורום של מרכז סבן בוושינגטון בתחילת דצמבר: "'גשו לשולחן (הדיונים) המחורבן'", צעק פאנטה, כאילו ישראל, לא הפלסטינים, היא שמסרבת לבוא אל השולחן".

המודעה מביאה גם ציטוטים ממאמרים בעיתונים ישראליים על התבטאות של שרת-החוץ, הילארי קלינטון, באותו פורום, שבה היא "הטילה ספק בדמוקרטיה הישראלית", לפי המודעה, ועל התבטאות של שגריר ארה"ב בבלגיה, שאמר, לפי נוסח המודעה, שהאנטישמיות האיסלמית היא אשמת ישראל.

"מספיק כבר עם המכות האלה מתחת לחגורה", מכריזה המודעה. "הגיע הזמן שממשל אובמה יפסיק להאשים את ישראל תחילה".

"ממשל אובמה אכן משתמש בישראל כ'שק חבטות'"

המודעה מצטרפת להתקפות מרות על "עוינות" הבית הלבן כלפי ישראל שמשמיעים המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. המודעה וההתקפות האחרות מראות באיזו מידה נהפכה ישראל לנושא משמעותי בקמפיין הרפובליקני לנשיאות. למשל: בעימות הטלוויזיוני האחרון באייווה, נושא החוץ היחידי שעלה היה יחס ארה"ב לישראל. הנסיגה מעיראק, הבחירות ברוסיה או משבר האירו לא נמצאו חשובים דיים.

היומון "דה היל", שמסקר התפתחויות על גבעת הקפיטול, ציין באחרונה, שממשל אובמה טורח כל כל זמן לכבות שריפות בחזיתות שונות שקשורות לישראל. וואסרמן שולץ, צירה דמוקרטית בבית-הנבחרים, שמשמשת כאשת קשר בכירה למגעים בין הממשל ליהודי ארה"ב, אמרה לאתר "פוליטיקו", כי הרקורד של אובמה לגבי ישראל הוא "מצוין" וכי הוא "הוכיח במילים ובמעשים את היותו תומך מסור בישראל".

מאמצי הרפובליקנים להשתמש בישראל כנושא פלגני הם "פוגעניים ושערורייתיים", אמרה המחוקקת. קריסטול, מראשי ועדת החירום למען ישראל, אמר ל"פוליטיקו", כי ממשל אובמה אכן משתמש בישראל כ"שק חבטות" ועתה "האגף הפרו ישראלי של הקהילייה הפרו ישראלית הולם בחזרה".