כאוס בלי ארה"ב בעיראק: 57 הרוגים במתקפת טרור בבגדד

חמישה ימים אחרי שהחייל האמריקני האחרון עזב את אדמת עיראק, ובעוד בארה"ב עדיין נערכים טקסים לכבוד שובם של החיילים - ארגוני הטרור בעיראק מסמנים בבירור שהמשימה לא נגמרה

הטרור חוזר לבירה העיראקית. מספר ההרוגים בסדרת הפיגועים שהרעידו הבוקר (ה') את בגדד מגיע ל-57 לפחות, ולצידם עוד כ-180 פצועים שפונו לבתי החולים - כך טוענים היום גורמים רשמיים בעיראק החוששים מהידרדרות וחידוש מלחמת האזרחים במדינה.

יותר מעשרה פיצוצים היכו בבירה העיראקית הבוקר, באירוע טרור ראשון מאז עזיבת הכוחות האמריקנים את ההמדינה ופרוץ המשבר בין הממשל השיעי ויריביו הסונים. הפיגועים הבוקר כוונו כולם למטרות שיעיות, לשכונות ומרכזי שלטון שיעים בבירה בגדד, במה שנראה כמו סימן מדאיג ליציבות המדינה.

הקיצונים, השיעים והסונים, מרימים ראש

"ראיתי את כל החלונות מתפוצצים וזכוכיות מפוזרות בכל מקום, הילדים פחדו מאוד ובכו", סיפרה רג'אד חליל, גננת בשכונה שיעית בשם קראדה, שם התפוצצה הבוקר מכונית תופת סמוך לבניין הממשל. בעיראק מפנים את האצבע המאשימה לעבר הקיצונים, נאמני ארגון אל-קעידה במדינה, שהוציאו לפועל את פיגועי הטרור היום. בקהילות הסוניות תוקפים את הממשל השיעי במדינה, וטוענים כי הוא הופך לבובה של ראשי המשטר בטהראן.

המתיחות הנוכחית בין השיעים לסונים במדינה החלה בעקבות ניסיון המעצר של סגן הנשיא, טארק אל האשמי שהואשם על ידי ראש הממשלה בקשר לארגוני הטרור הסונים. רה"מ מאליקי ביקש מהפרלמנט לפטר את האשמי מתפקידו הרשמיים בממשל. היום גורמת המתיחות הזו לדם רב ברחובות.