ליברמן: "הדרת נשים היא ברברית ובלתי נסבלת"

שר החוץ אביגדור ליברמן: "המועצות הדתיות מרחיקות את הישראלים מהמסורת והן גם הפכו מדגרה להעברת כספים לעסקנים חרדים - לכן אני פועל לבטל אותן"

שר החוץ אביגדור ליברמן בהתבטאות ראשונה בנושא הדרת הנשים. בראיון שהעניק לכתב "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר, אמר ליברמן כי "הדרת הנשים היא ברברית", אך הוסיף כי לדעתו הנושא המרכזי בעניין החרדים היא חלוקת משאבים לא נכונה, לדבריו.

"לא ייתכן שהחרדים ייהנו מתשלומים שיעניקו לילדיהם חינוך חינם מיגל אפס", אומר ליברמן, "החרדים לא משלמים גרוש עבור תלמודי התורה, הקייטנות וההסעות, והכל בחינם, לעומת הזוגות הצעירים שנאנקים תחת העול הכבד של גידול ילדיהם. עוברים להתגורר מחור לחור, נוטלים הלוואות והמאבק שלהם הוא להישרדות". בנוגע להדרת נשים, אמר ליברמן: "התופעה של הדרת נשים ברחוב החרדי היא ברברית ובלתי נסבלת".

"המדינה חייבת לעשות סדר", פורש ליברמן את משנתו לגבי החרדים, "לא יכול להיות שהמדינה לא תכפה על החרדים את הכנסת לימודי הליבה למערכת החינוך שלהם. המדינה חייבת להעביר כספים שיממנו חינוך חינם מגיל שלוש לכולם, ולהפסיק להעביר את כל הכסף לחרדים שהגישה שלהם אנטי-ממלכתית". עם זאת, ליברמן מבהיר כי הוא "לא שונא את החרדים" וכי לדעתו, "המסורת מבססת את קיומינו כאן".

אולי הצעד מרחיק הלכת ביותר עליו מדבר ליברמן בנושא החרדים, הוא ביטול המועצות הדתיות. "המפגש עם המועצות הדתיות רק מרחיק את הזוגות הצעירים מהדת", אומר שר החוץ, שאשתו ובתו מנהלות אורח חיים דתי, "המועצות הדתיות מרחיקות את הישראלים מהמסורת והן גם הפכו מדגרה להעברת כספים לעסקנים חרדים - לכן אני פועל לבטל אותן", דברי שר החוץ.

הרבצ"ר: צה"ל לא יהיה בית שמש"

גם הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ התייחס לנושא הדרת הנשים. באיגרת מיוחדת ששלח למפקדים, מתח הרבצ"ר ביקורת חריפה על המדירים נשים בבסיסים. "הפרדת מדרכות על רקע מגדרי וכפייה דתית הן בניגוד לרוח היהדות... מחדלי בית שמש לא יהיו בצה"ל", נכתב באיגרת.

בהמשך ישיר לאיגרת וכחל מהמגמה שלא להתיר הדרת נשים בצה"ל, יקיים בשבוע הבא תא"ל פרץ כנס שבו ידגיש את התפיסה הצבאית וההלכתית לשרות משותף של נשים וגברים. אתמול בטקס סיום קורס טיס, דיבר גם ראש הממשלה בשבח הנשים, אחרי שבין בוגרי הקורס, נרשם מספר שיא של 5 מסיימות.

"אין הוכחה גדולה יותר לאבסורד הדרת הנשים מההתייצבות שלכם כאן על מגרש המסדרים", אמר ראש הממשלה והוסיף: "במדינת ישראל שבה נשים יושבות בתא הטייס, נשים יישבו בכל מקום. טייסות יקרות, הגעתן רחוק ותגיעו רחוק".