8 חודשי מאסר בפועל לאחותו של עופר עיני על תיווך בשוחד

דקלה חדיר, ששימשה כפקידה ביחידת הסמך לעובדים זרים בתמ"ת, הורשעה בתיווך לשוחד לשם זירוז הטבות לגורמים שביקשו להעסיק עובדים זרים בניגוד לחוק

אחותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, דקלה חדיר, תרצה 8 חודשי מאסר בפועל - כך קבע היום (א') בית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

חדיר, ששימשה כפקידה ביחידת הסמך לעובדים זרים במשרד התמ"ת, הורשעה במסגרת הסדר טיעון בתיווך לשוחד לשם זירוז הטבות לגורמים שביקשו להעסיק עובדים זרים בניגוד לחוק.

על בעלה, אמיר חדיר, נגזרו 28 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי, קנס בסך 20,000 שקל ופיצוי בסך כולל של 45,000 שקל.

בני-הזוג חדיר הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. אמיר חדיר הורשע גם בעבירות של לקיחת שוחד, איומים וסחיטה באיומים.

השופט יורם צלקובניק ציין בגזר הדין כי "חומרת התנהגותם של בני-הזוג חדיר ברורה ונוקבת, ומחייבת הטלת עונשי מאסר שיש עימם... להוות הרתעה מפני ביצוע עבירות קשות מעין אלה".

עוד הוסיף השופט: "הנאשמים עשו שימוש ציני במעמדם כעובדי ציבור ולא בחלו בשום דרך, לפיזור הבטחות שווא - מעשי עוקץ - לצורך שאיבת כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים מקורבנות העבירות".

שמה של חדיר עלה לראשונה לכותרות בשנת 2007 בעקבות כתב האישום החמור שהוגש נגדה. בכתב האישום המקורי שהוגש בפרשה - אשר כלל 9 אישומים - נטען כי חדיר לקחה כספי שוחד מבעלי עסקים, בתמורה לזירוז מתן היתרים לעובדים זרים.

כתב האישום תיאר גם עבירות של סחיטה ואיומים מצד חדיר ובעלה, אמיר חדיר, ששימש פקיד מס בבאר-שבע. באישום נטען כי חדיר ובעלה נעזרו גם באחד מהאחים האחרים במשפחת עיני.

בכתב האישום המקורי יוחסו לנאשמים מספר אירועים שהתרחשו בין השנים 2004-2005, אך חלקם נמחקו במסגרת הסדר הטיעון.

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום שימשה חדיר כפקידת תביעות ושכר במדור תשלומים של יחידת הסמך לעובדים זרים במשרד התמ"ת בבאר-שבע, ובעלה שימש כפקיד אכיפה במחלקת גבייה ואכיפה של מע"מ באר-שבע.

בין האירועים שנכללו בכתב האישום המתוקן נטען כי בתחילת חודש אפריל הציע אמיר חדיר לסוכן סמוי לרכוש ממנו מלאי של 70 ארגזי סיגריות שהוברחו לישראל ממצרים בתמורה ל-30 אלף שקל. בהמשך קיבל חדיר 1,700 דולר במזומן מאותו סוכן ותיאם עמו מועד להעברת הסיגריות לידיו, כאשר בפועל לא התכוון לספק את הסחורה.

במקרה אחר, בו נתפס רכבו של אדם על-ידי מע"מ במסגרת חקירה נגדו, אמר קאיד לאחיו של הנחקר כי אחיו מצוי בחובות וביקש את האח להלוות לו 25,000 שקל. האח העביר לחדיר 15,000 שקל, אך מעולם לא קיבלם חזרה.

במקרה אחר, נטען, התקשרה דקלה חדיר אל בעל חברת כוח-אדם אשר ביקש היתר העסקה לעובדים זרים מהשטחים, וקבעה עמו פגישה אשר במסגרתה הבהירה למעסיק כי ביכולתה "להוציא אישורים לעובדי השטחים, ובידיה הכוח לסגור אותם שלא יצאו". עוד הבהירה לו כי היא עובדת מול השב"כ, וכי אם הוא רוצה שירות טוב, עליו לשלם לה סכום כסף גדול. משסרב הבהירה לו חדיר כי "היא תראה לו מי היא". למחרת שוב הגיעה אל משרדו והבהירה לו "אם תתנו, תקבלו", ובערב דרשה סכום של 20,000 שקל בתמורה לשירות, ואף קיבלה סכום זה תחת מחאת בעל חברת כוח-האדם.

לאחר שהאישורים להעסקת העובדים הזרים לא הוצאו על-ידה, נטען באישום המתוקן, איים אמיר חדיר על קבלן כוח-האדם שדרש את כספו בחזרה כי יקבל מידיו החזר בסך 1,700 דולר (סכום אותו קיבל מידיו של הסוכן הסמוי). משסירב הקבלן איים עליו אמיר חדיר במילים: "תוך 24 שעות יחסלו אותך".

יצוין כי בני-הזוג חדיר החזירו חלק מהכספים שנטלו בעקבות לחץ שהופעל עליהם, אך לא את כל הכספים.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר כי "מדובר בפרשה חמורה של שני עובדי ציבור שמעלו בתפקידם. שניהם פעלו יחד ולחוד בתחכום עברייני, תוך שימוש במעמדם כעובדי ציבור ומתוך תאוות-בצע לכסף ותוך הטלת אימה של ממש על חלק מקורבנותיהם, והכול להשגת מטרתם. בכתב האישום המתוקן יוחסו לנאשמים מספר פרשות שונות של שוחד ומירמה, הכוללות מתלוננים שונים וקבלת סכומי כסף שמסתכמים במאות אלפי שקלים על-ידי בני-הזוג חדיר".