סקר חדש: הליכוד עולה ל-33 מנדטים, קדימה מתרסקת ל-11

גיאוקרטוגרפיה: הצטרפות נועם שליט לא תורמת למפלגת העבודה שזוכה ל-13 מנדטים, כמו מפלגתו של יאיר לפיד

"אפקט לפיד", אשר הגיע לשיא של 20 מנדטים על פי סקרי גיאוקרטוגרפיה, בשבועיים האחרונים, לקראת ההכרזה של יאיר לפיד על הצטרפותו למירוץ לכנסת הבאה ומיד אחריה, נרגע מעט השבוע ועומד על 13 מנדטים בלבד. כך עולה מסקר שערך היום פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, המשמש גם כסוקר של מפלגת הליכוד.

מהסקר עולה כי מי שהיו המפסידים הגדולים בסיקרי השבוע שעבר מכניסתו של לפיד למשחק (הליכוד, קדימה, עבודה וגם ליברמן - ישראל ביתנו), שבים ומקבלים חלק מהמנדטים חזרה. כמו-כן, לא נראה שהצטרפותו של נועם שליט למפלגת העבודה מייצרת עד כה תועלת או נזק למפלגה.

אילו היו הבחירות מתקיימות היום היה הליכוד מתחזק ל-33 מנדטים, קדימה בראשות ציפי לבני הייתה מתרסקת ל-11 מנדטים, מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' - 13 מנדטים, ש"ס הייתה נחלשת ל-8, ישראל ביתנו - 16, מפלגת יאיר לפיד - 13, והמפלגות הערביות היו זוכות ב-11 מנדטים.

מרצ הייתה זוכה ב-4 מנדטים, הבית היהודי ב-3, יהדות התורה ב-6, והאיחוד הלאומי ב-2 מנדטים.

מהסקר עולה כי גוש ימין-חרדים שומר על כוחו עם 68 מנדטים ומנגד גוש מרכז-שמאל-ערבים היה מקבל 52 מנדטים.

"ירידת לפיד יש בה משהו טבעי - אחרי התרגשות גדולה, באה רגיעה, ואולי יש בה כבר השפעה אמיתית של חלק מהתגובות השליליות, ואולי פיחות מהיר בהתלהבות של חלק מהמצביעים הפוטנציאליים מראשית ההצגה היותר פומבית של רעיונותיו מאז ההכרזה, שהרי לא כולם קראו את מאמריו ב'ידיעות אחרונות'. ימים יגידו", מסכם פרופ' דגני.