בריל: "מקווים שצה"ל יעדיף אותנו על פני יבוא תוצרת ארה"ב"

ועדת הכספים תקיים מחר דיון מיוחד במשבר במפעל הנעליים הצבאיות בריל על רקע חשש לסגירתו בעקבות החלטת משרד הביטחון להעדיף נעליים מתוצרת ארה"ב, שיירכשו בכספי הסיוע האמריקני

ועדת הכספים תקיים מחר (ב') דיון מיוחד במשבר במפעל הנעליים הצבאיות בריל שבראשון לציון, על רקע חשש לסגירתו בעקבות החלטת משרד הביטחון להעדיף נעליים מתוצרת ארה"ב, שיירכשו בכספי הסיוע האמריקני.

לפני כשבוע וחצי הודיעה הנהלת בריל לבורסה כי קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה לייצור נעלי צבא עבור צה"ל בהיקף כ-10 מיליון שקל בשנת 2013, הזמנה שהיקפה קטן ב-62% מהיקף ההזמנות של משרד הביטחון ל-2012. מנכ"ל המפעל, שלמה בוסקילה, הזהיר כי החלטת משרד הביטחון מעמידה את המפעל בסכנת סגירה ואת 100 עובדיו לפני פיטורין.

"האווירה עכורה בשל אי הוודאות", אמר היום בוסקילה ל"גלובס". "אני מקווה שוועדת הכספים תסייע, ותורה למשרד הביטחון להעדיף את הייצור המקומי על פני יבוא מארה"ב. אנחנו לא מבקשים ממשרד הביטחון, או מכל גוף רשמי אחר הטבות או הנחות: המוצר שלנו טוב ואיכותי בפני עצמו, עולה ברמתו על זה שמציעים האמריקנים והוא גם לא יקר יותר".

בוסקילה הוסיף כי "זו ההזדמנות של הממשלה להוכיח שהיא אכן מעדיפה ייצור כחול לבן ולשם כך עליה להכריע לטובתו ולא לטובת ייצור כחול, אדום לבן".

במפעל טוענים כי העדפת היבוא תוביל לסגירת המפעל היחיד בארץ שעוסק בייצור נעליים צבאיות, מה שיגרום לכך שבעת חירום לא ניתן יהיה לייצר בארץ נעלי צבא.

"ייעול וחיסכון"

לטענת המפעל, אנשיו התאימו במהלך השנים את מגוון מוצרי החברה לצרכים המדויקים שהגדירה להם מערכת הביטחון, תוך השקעה נרחבת של עשרות מיליוני שקלים, בידיעה שההשקעה תחזיר את עצמה בהזמנות עתידיות של משרד הביטחון.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "עקב מצוקה תקציבית משאבית שבה נתונה מערכת הביטחון, אנו מחויבים לתהליכי ייעול וחיסכון, וברוח זו אנו נמצאים בשיח עם ראשי חברת בריל. החברה לא ענתה לדרישות החדשות לנעל חדשה ומתקדמת שדרשה מערכת הביטחון עוד ב-2010, ונתון זה השפיע על חוסר היכולת להתקשר עם החברה".

בבריל דחו את הטענה, ואמרו כי עם קבלת הדרישה של מערכת הביטחון, הושקעו מאות אלפי שקלים בפיתוח הדגם הרצוי, שנמצא על-ידי צה"ל כמתאים לצרכיו ולדרישותיו.