מנכ"ל אלווריון השקיע במסעדה סינית בארה"ב

ערן גורב, שעד לאחרונה ניהל את אלווריון מארה"ב, השקיע בסניף של רשת מסעדות Buddha Bar בוושינגטון ■ באותה תקופה היתה אלווריון נתונה במשבר קשה ועובדים רבים פוטרו ■ לאחרונה חל שיפור במצב החברה

ערן גורב חגג באחרונה שנתיים בתפקיד נשיא ומנכ"ל אלווריון , תפקיד אליו מונה בסוף 2009. בשנתיים שהוא בתפקיד גורב העביר את חברת ציוד התקשורת, שנקלעה למשבר, תהליך רה-ארגון עמוק והוביל אסטרטגיה חדשה, שבאה לידי ביטוי בתקופה האחרונה בשיפור בתוצאות ובהתאוששות המניה.

אבל באפריל 2010 המצב היה שונה. אלווריון הייתה בעיצומו של משבר עסקי, ובדיוק באותו עיתוי נפתחה בעיר וושינגטון, בירת ארה"ב, מסעדה חדשה מרשת המזון האסייתי Buddha Bar. איך קשורה המסעדה הזו לאלווריון? בפתיחת הסניף השקיע גוף שנקרא Washington Restaurants LLC, ומי שצוטט בהודעה על פתיחת המסעדה כמנכ"ל אותו גוף היה גורב, שהתגורר בארה"ב עד שובו לארץ לפני כחצי שנה.

היום יש מי שתוהה האם המעורבות בעסקי המסעדנות אינה פוגעת בתשומת הלב הניהולית שדורשת אלווריון מגורב, ומדוע חברת הטכנולוגיה לא דיווחה על כך. מכיוון שלא היה כל דיווח כזה, לא ידוע אם גורב עדיין מעורב בימים אלה באותו מיזם בתחום המזון או לא. כך, לדוגמה, באחד הפורומים שעוסק בהשקעות, הנושא עלה באחרונה, ומשקיעים (או משקיעים פוטנציאליים) תהו האם גורב מנהל שני גופים במקביל.

מבדיקת "גלובס" עולה כי Washington Restaurants LLC היא למעשה שותפות שהוקמה לצורך השקעה בהקמת המסעדה בוושינגטון, וזוהי פעילותה היחידה. לגורב, שאינו מעורב בניהול ובתפעול המסעדה, יש החזקה של פחות מ-10% בשותפות, אליה הוא נכנס כהשקעה פיננסית לצד משקיעים ותיקים בתחום המסעדנות. מכיוון שכך, נראה שלא מדובר בעניין מהותי שעליו אלווריון מחויבת לדווח.

מסעדת "בודהה בר" בוושינגטון ממצבת את עצמה כמסעדת יוקרה, והיא חלק מרשת בעלת סניפים ברחבי העולם. גורב הגיע לאלווריון אחרי שניהל במשך מספר שנים את פעילות חברת נייס בארה"ב. קודם לכן הוא כיהן בתפקיד ניהולי באמדוקס, גם כן בארה"ב.

אלווריון, שמספקת פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 77 מיליון דולר. החברה תפרסם את דוחות 2011 בשבוע הבא, ב-14 בפברואר.

את הרבעון השלישי אשתקד סיימה החברה עם הכנסות של 47 מיליון דולר, ירידה של 13.1% לעומת הרבעון המקביל, ושל 15.2% לעומת הרבעון הקודם. מחיקות בגובה 7.1 מיליון דולר בגין פשיטת הרגל של הלקוחה Open Range הובילו להפסד נקי GAAP בגובה 7.5 מיליון דולר. בסיכום החודשים ינואר-ספטמבר 2011 הפסידה אלווריון 21 מיליון דולר לאחר הפסד של 98.5 מיליון דולר בשנת 2010 כולה.