ציורים מעיזבונה של אליזבת טיילור נמכרו ב-22 מיליון דולר

ציור של ואן גוך נמכר ב-16 מיליון דולר חלק מתקבולי המכירה נתרם לקרן האיידס של השחקנית המנוחה

ציורים שהיו שייכים לאליזבת טיילור גרפו 21.9 מיליון דולר במכירה פומבית אמש (ג'), כאשר קונים שחיפשו השקעות מבטיחות רכשו עבודות נדירות של אמנים ידועי שם.

העבודה הבכירה ביותר שהייתה בבעלות השחקנית המנוחה היא ציור של וינסנט ואן גוך, שנמכר בכריסטי'ס אינטרנשיונל בלונדון ב-10.1 מיליון ליש"ט (16 מיליון דולר) כולל עמלות, לעומת מחיר פתיחה של 5-7 מיליון ליש"ט.

במכירה בלטה נוכחות עובדי כריסטי'ס, שקיבלו הצעות קנייה טלפוניות ותפסו שלוש שורות מושבים בחדר המכירות. נמכרו 88 עבודות אימפרסיוניסטיות, מודרניות וסוריאליסטיות.

התנודתיות בשוקי ההון והתשואות הזעומות על השקעות מקובלות עוררו את התעניינותם של משקיעים עשירים באמנות, כאפיק השקעה לשמירת ערך. המוכרים, מצדם, מוציאים יותר סחורה לשוק כדי ליהנות מהמחירים הגבוהים.

"יש הרבה אמונה בערך של נכסים מוחשיים בימים אלו", אמר דייויד בנרימון, סוחר אמנות מניו יורק. "אנחנו רואים בשוק האמנות הרבה יותר אנשים שאין להם ידע מוקדם או מומחיות".

העבודה הלא חתומה מ-1889 של ואן גוך מראה את בית המחסה בסן רמי בפרובנס, שאליו הגיע הצייר מרצונו אחרי התמוטטות העצבים שהייתה לו בעיירה ארל. היא נרכשה על-ידי קונה בטלפון.

מתנה מאבא

"נוף התעלה והקפלה של סן רמי" נרכשה על-ידי אביה של טיילור, שהיה סוחר אמנות, כמתנה עבורה ב-92,000 ליש"ט בסותבי'ס לונדון ב-1963. מאוחר יותר דחה בית משפט אמריקני בקשה להחזרת התמונה לבעלים הקודמים.

טיילור, כוכבת הסרטים הקלאסיים "קליאופטרה" ו"מי מפחד מווירג'יניה וולף" שהלכה לעולמה אשתקד, הייתה גם הבעלים של פורטרט עצמי מוקדם של אדגר דגה וציור נוף מ-1894 של קמיל פיסארו. שניהם נמכרו אמש ב-713,250 ליש"ט ו-3 מיליון ליש"ט בהתאמה, מעל לתחזיות המוקדמות.

יתר האוסף של טיילור נמכר ב-157 מיליון דולר בכריסטי'ס ניו יורק בדצמבר 2011. חלק מתקבולי המכירה נתרם לקרן האיידס של אליזבת טיילור, ETAF.