ריבלין דן היום עם ראשי הסיעות בכנסת בנושא הלוביסטים

זאת, במטרה לקדם את חקיקת פרק הלוביטסים בטיוטת הקוד האתי, ולהביאו להצבעה בועדת הכנסת ■ בדיון הביעו מרבית ראשי הסיעות תמיכה ביוזמה

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, נפגש היום (ג') עם מרבית יושבי ראש הסיעות בכנסת במטרה לקדם את חקיקת פרק הלוביטסים בטיוטת הקוד האתי, ולהביאו להצבעה בועדת הכנסת.

פרק י"א בטיוטת הקוד האתי שמעוכב על שולחן ועדת הכנסת, כולל מגבלות על פעילות שדלנים מול ח"כים (איסור העסקת שדלן; פעילות למען שדלן; איסור על התחייבות בפני שדלן; איסור קבלת תמורה או טובת הנאה במישרין או בעקיפין, הטלת אחריות על חבר הכנסת).

בדיון הביעו מרבית ראשי הסיעות תמיכה ביוזמה, וריבלין עדכן את הנוכחים כי שוחח עם ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה ושר החוץ, ואלו הביעו תמיכה עקרונית בקידום הנושא.

יו"ר הכנסת אמר בדיון כי "הפרק העוסק בקשר עם לוביסטים הוא גולת הכותרת בדחיית הקשר בין הון לשלטון. אנחנו נמצאים במצב בו חברי הכנסת מצטיירים כשליחים של בעלי ההון. מדובר בהתערבות בוטה בעבודת הכנסת, עד כדי סכנה אסטרטגית לתדמיתה של הדמוקרטיה הישראלית והאמון בה. נוצרה הזדמנות אחרונה לאשר את פרק הלוביסטים בטיוטת הקוד האתי, לפני שהכנסת תלך לבחירות. עלינו לבודד הסעיפים הנוגעים לאחריות חבר הכנסת במגר עם שדלנים ולהניחם להצבעה על שולחן הכנסת, והציבור ישפוט. סעיפים אלה יטילו אחריות לא על השדלנים אלא דווקא על חברי הכנסת שצריכים לבוא בידיים נקיות אל הציבור".