במריל לינץ' אופטימיים על איטליה: "רואים באופק שינוי חיובי"

בבנק ההשקעומת מפרסמים סקירת מאקרו על הכלכלה השלישית בגודלה באירופה העמוסת חובות ומציינים כי "שינויים משמעותיים בפתח" ■ "בכוחה של הרפורמה במשק האיטלקי להביא לצמיחה מחודשת של עד 3%"

במריל לינץ' חיוביים על הכלכלה האיטלקית וסבורים כי שינויים משמעותיים בפתח, "בשל ההתערבות החזקה של תכנית ההלוואות LTRO של הבנק המרכזי באירופה וכן בשל המאמצים שבהם נוקטת ממשלת איטליה להגביר ולהקדים את הרפורמה המתוכננת, ניכרת כבר ירידה בתשואות האג"ח ואנו רואים בכך התחלה טובה לשינוי חיובי", כך מסרו כלכלני מריל לינץ' בסקירת מאקרו מיוחדת שהוציאו על איטליה.

נציין כי איטליה היא הכלכלה השלישית בגודלה באירופה וסובלת מרמת חוב עצומה של 1.9 טריליון אירו. איטליה עוררה לאחרונה חרדה גדולה בשווקים בעקבות העלייה בתשואות האג"ח של המדינה שחצו את רמת ה-7%. חשש כבד בשווקים מפני החוב העצום של איטליה שמא הכלכלה הגדולה תגיע לחדלות פירעון. איטליה, שלא כמו יוון, היא כלכלה גדולה ומשמעותית באירופה ואי אפשר יהיה לחלץ כלכלה בסדר גודל כמו שלה. לאחרונה פורסמו נתוני הצמיחה המוכיחים באופן רשמי כי איטליה נכנסה למיתון עם צמיחה שלילית של 0.7% ברבעון הרביעי.

על רקע מצבה של איטליה, סקירת המאקרו האופטימית של מריל לינץ' היא משמעותית מאוד. במריל לינץ' סבורים כי המגמה החיובית תימשך בטווח הארוך, ככל שהרפורמה במדינה תתקדם. בבנק ההשקעות צופים כי באיטליה יימשכו הרפורמות המבניות כבר בשבועות הקרובים ושינויים משמעותיים יהיו בשוק העבודה האיטלקי. כלכלני בנק ההשקעות רואים יציבות פוליטית באיטליה ומאמינים כי ישנו סיכוי נמוך מאוד לבחירות מוקדמות.

"בכוחה של הרפורמה במשק האיטלקי להביא לצמיחה מחודשת של עד 3%, בטווח הארוך - כאשר ישנו צורך חיוני לפתח הן את כושר הייצור והן את ההזדמנויות התעסוקתיות, שני תחומים שהוזנחו במשך שנים", מציינים בבנק ההשקעות.

עם זאת, הם רואים לנגד עיניהם גם את אי הוודאות השוררת בשוק וכן מודעים לזמן הארוך שיידרש עד ליישום השינויים הרגולטוריים. כמו כן, הם לוקחים בחשבון את הלחץ שהרפורמה תפעיל על חברות קטנות ועל גידול בשיעור הפיטורים.