כלמוביל עושה סיבוב פרסה: גליקמן יטפל בתקציבי יונדאי ומרצדס; גלר בתקציב מיצובישי

החברה נפרדת משלמור-אבנון-עמיחי שטיפל בתקציב 8 שנים f לצורך קבלת התקציב נדרש גליקמן לוותר על תקציב רנו

סבב נוסף בתקציבי הרכב: חברת כלמוביל נפרדת ממשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ומעבירה את תקציבי הפרסום שלה למשרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב וגלר-נסיס.

על-פי החלוקה, מי שיקבל את חלק הארי של התקציב הוא גליקמן-נטלר-סמסונוב שיקבל לטיפולו את המותגים יונדאי ומרצדס. גלר-נסיס יקבל לטיפולו את התקציב הקטן יותר של מיצובישי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של יונדאי עמד ב-2011 על 18.4 מיליון דולר במחירי מחירון, במרצדס הושקעו 3.5 מיליון דולר ובמיצובישי 5.1 מיליון דולר במחירי מחירון.

לצורך קבלת תקציב כלמוביל נדרש משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב לוותר על תקציב הפרסום של רנו מקבוצת בני משה קרסו. המשרד מטפל בתקציב מאז 2005 כשעשה היסטוריה והצטרף למערך הפרסום של החברה שנוהל 38 שנה באמצעות פרסום פלד. אין ספק כי מבחינה כלכלית עושה המשרד עסקה מוצלחת כשהוא ממיר 12.4 מיליון דולר במחירי מחירון לעומת 22 מיליון דולר במחירי מחירון.

"פרס תנחומים"

לעומת זאת, עבור גלר-נסיס מדובר במעין "פרס תנחומים" אותו קיבל לאחר שאיבד לפני מספר שבועות את תקציב הפרסום של שברולט. שברולט היה ב-2010 תקציב הרכב המושקע ביותר עם היקף פרסום שעומד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 31.3 מיליון דולר במחירי מחירון. עתה כאמור הוא מקבל את מיצובישי שהיקפו על-פי יפעת כעשירית מתקציב שברולט.

הצטרפותו של גליקמן למערך הפרסום של כלמוביל הוא סוג של סגירת מעגל. עד לפני שמונה שנים טיפל המשרד בתקציב הפרסום של יונדאי. את מקומו תפס משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי שקיבל לידיו את תקציבי יונדאי ומרצדס ומספר חודשים לאחר מכן הועבר תקציב מיצובישי לראובני-פרידן.

ב-2009 הפך שלמור-אבנון-עמיחי למשרד היחיד שמנהל את תקציב הפרסום של הקבוצה, זאת לאחר שהתקבלה החלטה על פרידה ממשרד הפרסום ראובני-פרידן וריכוז כל מותגי הרכב של החברה בשלמור.

המהלך הנוכחי מותיר את המותג רנו של קבוצת קרסו ללא משרד פרסום. המותג האחר של קרסו - ניסאן מטופל במשרד הפרסום ענבר-מרחב.

גם עבור שברולט לא נמצא עדין משרד חדש שיחליף את גלר-נסיס. בחברה אמנם התקבלה החלטה על פרידה מהמשרד כבר לפני מספר שבועות ונעשו גישושים גם עם משרדים שכבר מטפלים במותג רכב אך עדין ללא החלטה.